هشدار به شهروندان سیستان و بلوچستانی | در خانه بمانید!

هواشناسی با صدور هشدار تشدید ناپایداری‌های جوی، از وقوع طوفان خیلی شدید گرمسیری و طوفان‌های 120 روزه در سیستان و بلوچستان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد از تردد غیرضروری در شهر و سواحل استان خودداری کنند.

هشدار به شهروندان سیستان و بلوچستانی | در خانه بمانید!

سیستان و بلوچستان درگیر طوفان شدید، طوفان شدید گرمسیری و طوفان خیلی شدید گرمسیری می‌شود. سازمان هواشناسی کشور از ورود طوفان حاره‌ای و طوفان‌های ۱۲۰ روزه به سیستان و بلوچستان خبر داد. سرعت توفان‌های معروف ۱۲۰‌روزه در منطقه سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید ناپایداری‌های جوی، از وقوع طوفان خیلی شدید گرمسیری در سواحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد. سازمان هواشناسی کشور با صدور چندین وضعیت هشدار، نسبت به وقوع طوفان خیلی شدید گرمسیری، ناپایداری‌های جوی، بارش باران‌های سیل‌آسا، طوفان، و سایر مخاطرات جوی در سیستان و بلوچستان هشدار داد. 

بیشتر بخوانید: جنجال جدید در سیستان و بلوچستان

هواشناسی با صدور هشدار تشدید ناپایداری‌های جوی، از وقوع طوفان خیلی شدید گرمسیری و طوفان‌های 120 روزه در سیستان و بلوچستان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد از تردد غیرضروری در شهر و سواحل استان خودداری کنند. شهروندان سیستان و بلوچستانی در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط لازم را داشته باشند و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و ترددهای مرزی در زمان بارندگی خودداری کنند.

سیستان و بلوچستان

هشدار طوفان حاره‌ای در سواحل سیستان و بلوچستان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی در ۱۱ استان از وقوع طوفان حاره‌ای در دریای عمان و سیستان و بلوچستان خبر داد و توصیه‌هایی را ارائه کرد.

توصیف سامانه: پتانسیل تقویت طوفان خیلی شدید گرمسیری Very Sever Cyclone Storm ـ BIPARJOY به طوفان حدی گرمسیری Extremly Sever Cyclone Storm ـ BIPARJOY و تأثیرات طوفان گرمسیری شامل افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در سواحل و فراسواحل دریای عمان و خلیج فارس

زمان پایان: اواخر وقت شنبه 1402/03/27.

نوع مخاطره:

سه‌شنبه 1402/03/23: افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا 3 متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا 2.5 متر در سواحل تا 2 متر و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز تا 1.5 متر طی بعدازظهر و شب.

چهارشنبه 1402/03/24: افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا 4 متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا 2.5 متر در سواحل تا 2 متر، در مرکز خلیج فارس تا 2 متر و مناطق شمالی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا 1.5 متر.

پنجشنبه 1402/03/25: افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا 4 متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا 2.5 متر در سواحل تا 2 متر، در مرکز و شرق خلیج فارس تا 2.5 متر و در شمال خلیج فارس و تنگه هرمز تا 1.5 متر.

جمعه 1402/03/26: افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان فراسواحل تا 3.5 متر در سواحل تا 3 متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا 2 متر در سواحل تا 1.5متر، در فراسواحل خلیج فارس تا 2.5 متر و در سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز بین 1 تا 2 متر.

شنبه 1402/03/27: افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا 2.5 متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا 2 متر در سواحل تا 1.5 متر، در خلیج فارس و تنگه هرمز تا 1.5 متر.

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1402/03/23: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر، در خلیج فارس.

چهارشنبه 1402/03/24: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس.

پنجشنبه 1402/03/25: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس.

جمعه 1402/03/26: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس.

شنبه 1402/03/27: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس.

بیشتر بخوانید: اتفاق وحشتناک در سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: غرق شدن کشتی‌ها و شناورهای تجاری و صیادی در منطقه فعالیت طوفان گرمسیری، آسیب جدی به شناورهای در حال تردد در مناطق فراساحلی شرق دریای عمان، احتمال آسیب شدید به شناورهای مستقر در بنادر و قفس‌های پرورش ماهی و تورهای صیادی، احتمال بالا آمدن آب در سواحل، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی، اختلال در ترددهای دریایی از جمله تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، مسافربری، تفریحی و صیادی.

توصیه: خودداری از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در محدوده فعالیت طوفان، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و تفریحی، جلوگیری از تفریحات دریایی و شنا، ممانعت از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های صیادی به‌سمت مناطق فراساحل، انتقال قایق‌های سبک به خشکی و پهلوگیری کشتی‌ها و شناورها در مکان‌های امن، جمع‌آوری تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، محافظت از تأسیسات ساحلی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در جزایر استان هرمزگان و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری، پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادرشده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره‌کل هواشناسی استان‌های ساحلی.

سیستان و بلوچستان

هشدار جدی هواشناسی برای سیستان و بلوچستان

سرعت توفان‌های معروف ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان از فردا سه‌شنبه تا شنبه هفته آینده افزایش می‌یابد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: سرعت توفان‌های معروف ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان از فردا تا شنبه هفته آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش عرشه آنلاین، علی ملاشاهی، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی اظهارداشت: برای مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان از فردا تا شنبه هفته آینده رگبار و رعد و برق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

سیستان و بلوچستان

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین از فردا در مناطق شمالی وزش باد شدید و گرد و خاک، در زاهدان و مناطق مرکزی وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا و خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها و اختلال در ترددهای جاده‌ای و همچنین احتمال افزایش غبار در مناطق مرکزی استان وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شهروندان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط لازم را داشته باشند و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و ترددهای مرزی در زمان بارندگی خودداری کنند.

ملاشاهی اظهارداشت: همچنین برای مناطق شمالی استان عدم ترددهای غیرضروری، حضور در فضای باز در زمان غبارآلود شدن هوا، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات کشاورزی توصیه می‌شود. 

سیستان و بلوچستان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91963

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر