قصه پرغصه حقوق کارگران پیمانکاری و قراردادی | قانونی مهم که شامل کارگران پیمانکاری نمی‌شود!

کارگران می‌گویند: برای گرفتن این حق پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم اما دائم به ما می‌گویند این قانون شامل کارگران شرکت‌های دولتی می‌شود و شما کارگران پیمانکاری هستید.

قصه پرغصه حقوق کارگران پیمانکاری و قراردادی | قانونی مهم که شامل کارگران پیمانکاری نمی‌شود!

کارگران پیمانکاری در خوزستان از مشمولان اصلی قانون بدی آب و هوا هستند؛ این کارگران پیمانکاری در دمای بالای ۵۰ درجه و رطوبتی که بعضا به ۹۰درجه می‌رسد کار می‌کنند. آلودگی محیطی ناشی از ریزگردها در این منطقه، هیچ شکی برای بهره‌مندی این کارگران از مزایای قانون بدی آب و هوا باقی نمی‌گذارد. اما جمعی از کارگران پیمانکاری صنعتی این منطقه از عدم بهره‌مندی از قانون بدی و آب و هوا گله‌مند هستند. به گفته‌ این کارگران، بخش زیادی از کارگران این منطقه پیمانکاری هستند و به این بهانه، کارگران پیمانکاری را از دریافت حداقلی‌ترین حقوقشان محروم می‌کنند. 

بیشتر بخوانید: خبر خوش رئیس‌جمهور برای بازنشستگان و کارگران پیمانکاری

بیشتر بخوانید: خبر مهم از تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان و اخراج کارگران پیمانکاری | عدم حذف مافیای پیمانکاران و عدالت استخدامی به اعتراضات و اعتصابات کارگری دامن می‌زند

جمعی از کارگران خوزستانی می‌گویند: برای گرفتن حق بدی آب و هوا پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم اما دائم به ما می‌گویند این قانون شامل کارگران شرکت‌های دولتی می‌شود و شما کارگران پیمانکاری هستید.

این کارگران می‌گویند: برای گرفتن حق بدی آب و هوا پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم اما دائم به ما می‌گویند این قانون شامل کارگران شرکت‌های دولتی می‌شود و شما کارگران پیمانکاری هستید. 

به گفته‌ی این کارگران، بخش زیادی از کارگران این منطقه پیمانکاری هستند و به این بهانه کارگران را از دریافت حداقلی‌ترین حقوقشان محروم می‌کنند. 

درخواستِ این کارگران رفع تبعیض شغلی هم در رابطه با حقوق و دستمزد و هم بهره‌مندی از مزایایِ قوانینی چون بدی آب و هواست. 

آن‌ها می‌گویند: کارگران پیمانکاری و عملیاتی به دلیلِ شرایط سخت‌شان بیش از دیگر کارگران مستحق بهره‌مندی از این قانون هستند اما به راحتی کنار گذاشته می‌شوند. 

گفتنی است بر اساس مقاوله نامه شماره ۱۰۰ سازمان جهانی کار و همچنین ماده ۶ قانون کار ایران کارگران کارگران باید برای کار هم ارزش و یکسان حقوق و مزایای یکسانی نیز دریافت کنند. 

این کارگران همچنین با اشاره به لایحه قانون برنامه توسعه هفتم و کاهش سنواتِ ارفاقی کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور می‌گویند: کارگران بسیاری در این منطقه مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند اما به دلایل مختلف و سخت‌گیری‌های غیر منطقی و ناعادلانه بسیاری از آن‌ها در نهایت نمی‌توانند بازنشستگی پیش از موعد بگیرند. دولت با کاهش سنوات ارفاقی مشاغل سخت و زیان‌آور عملا اندک امیدی که برای کارگران باقی مانده بود را هم از بین می‌برد.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90332

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر