حادثه دردناک و خونین برای پلنگ ایرانی + عکس

در یک تصادف خونین و دردناک، به این پلنگ ایرانی آسیب جدی وارد شده است، به طوری‌که قادر به حرکت نیست.

حادثه دردناک و خونین برای پلنگ ایرانی + عکس

پلنگ ایرانی در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت، با عنوان گونه به شدت در معرض خطر انقراض دسته بندی شده است. جزئیات تصادف پلنگ ایرانی با یک خودرو در بندر خمیر اعلام شد. متاسفانه وضعیت عمومی این پلنگ ایرانی، که با عنوان گونه به شدت در معرض خطر انقراض دسته بندی شده است، مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: فیلم| برای نجات یوزپلنگ ایرانی این مسیر را آهسته برانید

یک قلاده پلنگ ایرانی شب گذشته «دوشنبه، 8 خرداد ماه 1402» هنگام عبور از جاده و رفتن به سمت زیستگاه در محدوده پاسگاه منبع آب بندر خمیر با یک خودرو تصادف کرد.

بیشتر بخوانید: علت مرگ خبرساز پلنگ تنکابن اعلام شد + عکس

معاون محیط زیست هرمزگان صبح امروز (سه‌شنبه، ۹ خردادماه 1402) در تشریح این خبر، گفت: در این تصادف به پلنگ آسیب جدی وارد شده است، به طوری‌که قادر به حرکت نیست.

میثم قاسمی، معاون محیط زیست هرمزگان با اشاره به اینکه وضعیت عمومی پلنگ مناسبت به نظر نمی‌رسد و تشخیص قطعی به معاینه و بررسی کلینیکال نیاز دارد، تاکید کرد: این پلنگ برای درمان و بررسی بیشتر آسیب وارد شده به بندرعباس منتقل شده است.

معاون محیط زیست هرمزگان زیستگاه این نوع پلنگ را مناطق کوهستانی مناطق مختلف استان ذکر کرد و افزود: احتمال آسیب دیدگی نخاع این پلنگ وجود دارد و اکنون نیز تحت درمان است.

معاون محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه حادثه در خارج از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان هرمزگان رخ داده است، عنوان کرد: پلنگ پس از انجام عملیات بیهوشی برای اقدامات بعدی به بندرعباس منتقل شد.

پلنگ ایرانی در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت با عنوان گونه به شدت در معرض خطر انقراض دسته بندی شده است.

گزارش تکمیلی در این رابطه متعاقباً اعلام خواهد شد.

پلنگ ایرانی

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89546

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر