قطع و محدودیت اینترنت هنگام برگزاری امتحانات خردادماه + جزییات

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در نشست تشریح فرآیند برگزاری امتحانات نهایی خرداد از تصمیم برای رایزنی با وزارت ارتباطات به منظور قطع اینترنت بین‌الملل از ۵ تا ۳۰ دقیقه پس از شروع امتحان به مدت ۱۰ تا ۱۱ روز در مدت زمان برگزاری امتحانات نهایی خبر داد.

قطع و محدودیت اینترنت هنگام برگزاری امتحانات خردادماه + جزییات

وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خردادماه توضیحاتی کرد رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در نشست تشریح فرآیند برگزاری امتحانات نهایی خرداد از تصمیم برای رایزنی با وزارت ارتباطات به منظور قطع اینترنت بین‌الملل  از ۵ تا ۳۰ دقیقه پس از شروع امتحان به مدت ۱۰ تا ۱۱ روز در مدت زمان برگزاری امتحانات نهایی خبر داد. با این حال، دقایقی بعد از این سخنان ، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و همچنین روابط عمومی وزارت ارتباطات این موضوع را تکذیب کردند. هنوز معلوم نیست کدام مسئول درست می گوید

محسن زارعی  در نشستی با خبرنگاران گفت : تخلفات و شبکه‌های سودجو در پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت داشتند و ما درخواست قطع اینترنت بین‌الملل در یک مدت زمانی ۳۵ دقیقه‌ای تا ساعت ۸:۳۰ صبح را داشتیم که مصوب شد تا در کارگروهی بررسی شود.

جزییات بیشتر را اینجا بخوانید :وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خردادماه را اعلام کرد

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش - گفت که «قطع اینترنت ۱۰ تا ۱۱ روز در زمان آزمون نهایی مدارس تکذیب می‌شود؛ چراکه این گزینه بررسی شد اما تصمیم گرفته نشد و چنین برنامه‌ای وجود ندارد.»

همچنین روابط عمومی وزارت ارتباطات هم اعلام کرد که «برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت قطع نمی‌شود».

جنجال قطع شدن اینترنت در زمان برگزاری امتحانات برای نخستین‌بار نیست. اوایل زمستان پارسال هم همزمان با برگزاری کنکور سراسری اینترنت اغلب نقاط کشور قطع شد و حواشی و گرفتاری‌های زیادی بوجود آورد. آن زمان هم وزارت ارتباطات گفته بود اینترنت سراسری قطع نمی‌شود و تنها در مناطق حوزه‌های امتحانی برای دقایقی قطع خواهد شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت :صرف همراه داشتن وسیله الکترونیکی و وسیله تقلب، موجب محرومیت از امتحانات همان سال می‌شود.

اگر فرد از آن وسیله استفاده یا سوالات را افشا کند یا فرد دیگری را به جای خود به جلسه بفرستد از یک تا ۱۰ سال از تمام آزمون‌ها محروم می‌شود.همه حوزه‌ها به راکت‌های سیگنال یاب تجهیز شده‌اند.

واکنش سرپرست وزارت آموزش و پرورش

هیچ برنامه‌‌ای برای قطع اینترنت در زمان برگزاری آزمون نهایی نداریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر قطع اینترنت به مدت ۱۰ تا ۱۱ روز در زمان آزمون نهایی را تکذیب کرد و گفت: هیچ برنامه‌‌ای برای قطع اینترنت در زمان برگزاری آزمون نهایی نداریم.

واکنش وزارت ارتباطات

خرامید، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همانگونه که سال قبل هم اعلام شد، وزارت ارتباطات برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت را قطع نخواهد کرد.

محمد احسان خرامید، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به صحبت‌های یک مقام ارشد وزارت آموزش و پرورش در یکی از پیام‌رسان‌های بومی اظهار داشت: همانگونه که سال قبل هم اعلام شد، وزارت ارتباطات برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت را قطع نخواهد کرد.

دقایقی پیش رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از رایزنی با وزارت ارتباطات برای قطعی اینترنت بین‌الملل در حین برگزاری آزمون خبر داده و گفته بود: با وزارت ارتباطات در حال رایزنی هستیم تا به مدت ۱۰ تا ۱۱ روز اینترنت بین‌الملل قطع شود!

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87064

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر