آزادراه تهران شمال دوطبقه شد؟

جزئیات طرح دوطبقه شدن آزادراه تهران شمال اعلام شد.

آزادراه تهران شمال دوطبقه شد؟

طرح دوطبقه شدن آزادراه تهران شمال در دست بررسی است. جزئیات طرح دوطبقه شدن آزادراه تهران شمال اعلام شد. مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: دو طبقه شدن آزادراه تهران- کرج- قزوین در دست مطالعه است.

رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی البرز اظهار کرد: روزانه شاهد ترافیک سنگین و اتلاف وقت مسافران در آزادراه تهران- کرج- قزوین هستیم و این مساله به دغدغه‌ای برای مردم و مسئولین تبدیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز ادامه داد: روزانه بیش از ۳۰۰ هزار خودرو از این مسیر تردد دارند و بار ۲۰ درصدی ترافیک کشور را به دوش می‌کشد.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به اینکه این ترافیک به جز اتلاف وقت و هدر رفت بنزین، آلودگی هوا را نیز در پی دارد، گفت:  این مشکلات باعث شده طی سال‌های گذشته طرح‌های متفاوتی برای کاهش بار ترافیکی این مسیر بررسی و مورد مطالعه قرار بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: یکی از این طرح‌ها دو طبقه کردن این آزادراه است که در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به البرز مطرح و اجرای آن مورد تاکید قرار گرفت.

خالقی در پاسخ به اینکه این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: با توجه به هزینه بالا و زمان مورد نیاز برای اجرا، همه ابعاد این طرح باید مورد بررسی قرار بگیرد و به همین منظور هنوز در مرحله مطالعه قرار داریم و هنوز طرح تصویب نشده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در کنار این طرح اجرای طرح‌های دیگری در دستور کار قرار دارد، افزود: برای رفع حجم ترافیک این آزادراه طرح‌های دیگری مثل احداث کنارگذر جنوبی کرج مورد تصویب قرار گرفته که آن هم هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی توضیح داد: احداث کنارگذر جنوبی کرج  ۴۰ درصد از ترافیک را جذب خواهد کرد و از طریق مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز اضافه کرد: در کنار آنها، اتمام کنارگذر شمالی هم که تا کنون به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده می‌تواند بار ترافیکی این مسیر را تا حدی سبک کند.

این مسئول تاکید کرد: در صورت تصویب طرح دو طبقه کردن آزادراه تهران-کرج – قزوین، ۲۲ کیلومتر از آن در محدوده البرز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به اینکه این طرح از طریق معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در حال مطالعه است، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر این طرح در حال مطالعه است، هنوز برآورد هزینه و یا زمان‌بندی برای آن انجام نشده است اما پس از شش ماه و با اتمام مطالعات، نتایج اعلام شده و جزئیات اجرای آن مشخص می‌شود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87049

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر