خبر مهم بهزیستی درباره تخفیف‌های بیمه‌ای و هزینه‌های درمان مددجویان و معلولان

مددجویان و معلولان بهزیستی، در صورت نیاز به هر یک از خدمات توانبخشی و تجویز آن از سوی پزشک معالج می‌توانند به کلینیک‌های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی یا سازمان نظام پزشکی و بخش خصوصی طرف قرارداد مراجعه و از ۷۰ درصد تعرفه این خدمات استفاده کنند.

خبر مهم بهزیستی درباره تخفیف‌های بیمه‌ای و هزینه‌های درمان مددجویان و معلولان

مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی، در صورت نیاز به هر یک از خدمات توانبخشی و تجویز آن از سوی پزشک معالج می‌توانند به کلینیک‌های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی یا سازمان نظام پزشکی و بخش خصوصی طرف قرارداد مراجعه و از ۷۰ درصد تعرفه این خدمات استفاده کنند. با وجود گذشت ۶ ماه از برقراری بیمه توانبخشی بیشتر مددجویان و معلولان بهزیستی برای خدمات درمانی هزینه‌های بالا پرداخت می‌کنند.

آذر ۱۴۰۱ بود که تفاهم‌نامه همکاری میان بیمه سلامت و بهزیستی خراسان جنوبی با هدف بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از پوشش بیمه خدمات توانبخشی امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ۱۲ هزار نفر از توانخواهان تحت حمایت بهزیستی استان که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر از بیمه سلامت باشند، در صورت نیاز به هر یک از خدمات توانبخشی و تجویز آن از سوی پزشک معالج می‌توانند به کلینیک‌های داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی یا سازمان نظام پزشکی و بخش خصوصی طرف قرارداد مراجعه و از ۷۰ درصد تعرفه این خدمات استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی می‌گوید: بیشتر معلولان استان در جریان تخفیف‌های بیمه‌ای خدمات توانبخشی نیستند و این خدمات را در شهرستان‌ها و مرکز استان با هزینه‌های بالا دریافت می‌کنند.

شرفی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و توانبخشی افزود: معلولان برای دریافت کم هزینه این خدمات حتماً به کلینیک‌ها و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند.

او بیان کرد: بیمه خدمات توانبخشی شامل مراکز خصوصی طرف قرارداد نیز می‌شود و در تلاشیم برای بهره مندی مطلوب‌تر معلولان از خدمات توانبخشی، امسال این قرارداد‌ها را افزایش دهیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: برخی معلولان در حوزه فیزیوتراپی و کاردرمانی مدام نیاز به این خدمات دارند و چنانچه استفاده نکنند، دچار زخم بستر و مشکلات جسمی حاد می‌شوند.

شرفی افزود: با تفاهم‌نامه همکاری میان بیمه سلامت این بستر برای معلولان فراهم شده، اما برخلاف انتظار ما تاکنون مراجعات توانخواهان قابل توجیه نبوده است.

هم اکنون ۵۹ عنوان خدمت توانبخشی مشمول تعهدات بیمه‌ای می‌شوند که کار درمانی ۶ کد خدمتی، گفتار درمانی ۱۱ کد خدمتی، بینایی‌سنجی ۷ کد خدمتی، شنوایی سنجی ۹ کد خدمتی، فیزیوتراپی ۵ کد خدمتی، ارتوپدی فنی ۱۵ کد خدمتی و بسته خدمات پزشکی ۶ کد خدمتی را شامل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86386

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر