خبر خوش مجلس برای کارگران | ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران اصلاح می‌شود

بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به صورت دوفوریتی تصویب شد.

خبر خوش مجلس برای کارگران | ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران اصلاح می‌شود

دوفوریت طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. جزئیات تصویب طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اعلام شد.

در صحن مجلس شورای اسلامی، درخواست جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به صورت دوفوریتی تصویب شد.

نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۱۷ اردیبشهت ماه) مجلس شورای اسلامی دوفوریت طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را با ۱۵۵ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده متقاضی بررسی این طرح به صورت دوفوریتی، گفت: اواخر سال گذشته بود که طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و هدف از این اصلاح آن بود که منابع مرتبط با بیمه کارگران ساختمانی که از اقشار محروم جامعه هستند، افزایش یابد.

او متذکر شد: آنچه در عمل اتفاق افتاد، برخلاف اهداف طراحان بود و همه مجموعه‌ها متضرر شدند و از ابتدای سال از مناطق مختلف کشور بابت هزینه‌های سرسام‌آور صدور پروانه‌های ساختمانی به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها به نمایندگان مراجعه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون، ۴ تا ۶ درصد حقوق و دستمزد در سراسر کشور مبنای پرداخت حق بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی قرار داده شد، این عدد با توجه به ثابت بودن در سراسر کشور هزینه صدور پروانه در مناطق محروم و شهرهای کوچک را تا ۲۵ برابر افزایش داده و ایجاد مشکل کرده است. البته در کلانشهرها این میزان افزایش با توجه به آثار ناشی از تغییرات قیمت کمتر بوده است.

پورابراهیمی گفت: بخش مسکن به عنوان مولد و پیشران اقتصاد دچار مشکل شده است. با تصویب طرح دوفوریتی این امکان فراهم می‌شود تا اصلاح لازم در کمیسیون مربوطه انجام شود و منافع کارگران ساختمانی مدنظر قرار گیرد و از سوی دیگر ساخت‌وسازها رونق پیدا کند.

منبع: خانه ملت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85974

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر