خبر خوش برای دانشجومعلمان | ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان افزایش یافت

جزئیات افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و همچنین ظرفیت تربیت دانشجومعلم اعلام شد.

خبر خوش برای دانشجومعلمان | ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان افزایش یافت

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهرکرد گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری افزایش پیدا کرده؛ همچنین در دانشگاه شهرکرد نیز ظرفیت تربیت دانشجومعلم فراهم شده است.

یاسر پیرعلی، رئیس دانشگاه فرهنگیان شهرکرد در آیین تجلیل از مقام معلم در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: سالانه حدود یک هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه شهرکرد فارغ‌التحصیل می‌شوند این افراد با ورود موثر به بازار کار می‌توانند نقش مهمی در رشد تولید و مهار تورم مدنظر مقام معظم رهبری داشته باشند.

پیرعلی افزود: مرجعیت و دیپلماسی علمی یکی از راهبردهایی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحقق شعار سال در نظر گرفته است.

رئیس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند حال آنکه پیش از پیروزی انقلاب دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کردند، دانشگاه شهرکرد نیز به لحاظ علمی در موقعیتی است که بتواند دانشجوی خارجی به‌ویژه از کشورهای همسایه ایران جذب کند.

پیرعلی عنوان کرد: آموزش هدفمند به عنوان راهبرد و کلید حل مشکلات موجود در سیستم آموزشی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، لازمه این امر تشکیل یک کمیته در دانشگاه شهرکرد و توجه به پژوهش است.

او تاکید کرد: با وجود مشکلاتی چون شیوع بیماری کرونا دانشگاه شهرکرد توانست در حوزه آموزشی از رتبه ۴۵ تا ۱۵ ارتقا پیدا کند، همچنین این دانشگاه در حوزه فرهنگی یکی از مراکز شاخص آموزشی در کشور به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: فناوری‌پروری و دانشجو پروری از دیگر راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در جهت تحقق شعار سال مطرح شده است، در همین راستا دانشگاه شهرکرد اقدام به ایجاد مرکز نوآوری کرده است تا از این طریق دانشجویانی پرورش دهد که مهارت کافی را آموخته باشند.

پیرعلی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری افزایش پیدا کرده است، همچنین در دانشکده علوم پایه دانشگاه شهرکرد نیز ظرفیت تربیت دانشجومعلم فراهم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85192

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر