دخترم، می خواهم از همکلاسیم خواستگاری کنم

ختری 23 ساله هستم و می خواهم از همکلاسیم خواستگاری کنم.

دخترم، می خواهم از همکلاسیم خواستگاری کنم

 دختری ۲۳ ساله هستم. ۳ سال پیش متوجه علاقه زیاد همکلاسی دانشگاهم شدم. این رفتار یکسال طول کشید، اما بعد از مدتی دیگر همدیگر را ندیدیم. در این مدت تمام ذهنم به او مشغول بود. حالا دوباره او را می بینم به شدت به او علاقه مند شدم با توجه به این که دخترم و عرف نیست پا پیش بگذارم کاری از من بر نمی آید. چه کار کنم؟

پاسخ مشاور

با سلام و احترام خدمت مخاطب گرامی. برداشت بنده از سوال جنابعالی این است که شما به صورت یک طرفه احساسی را به همکلاسی قدیمی دانشگاه خود دارید و همکلاسی شما در جریان این احساس به خودش حداقل در زمان حال نیست.

به این سوالات پاسخ دهید

شما درگیر یک عشق افلاطونی شده اید. عشق افلاطونی عشقی است که نمود خارجی ندارد و تمام ماجرای عشق صرفا در درون ذهن شماست. جواب سوال شما تقریبا واضح و روشن است درباره این که پا پیش بگذارید یا نگذارید، اما قبل از پا پیش گذاشتن باید بدانید که

آیا همکلاسی شما مورد مناسبی برای ازدواج شماست؟

آیا معیارهای شما را می پذیرد؟

آیا مجرد است یا متاهل چون 3 سال از علاقه او به شما گذشته است؟

بر چه مبنایی شما عاشق همکلاسی خود شده اید؟

هم دانشگاهی شما چه ویژگی هایی دارد که سبب عشق شما شده است؟

آیا صرفا ظاهر وی را می پذیرید؟

یا ویژگی های اخلاقی او را می‌دانید؟

درباره فرهنگ خانوادگی وی اطلاعاتی دارید؟

تمایل او به خودتان را کشف کنید

باید توجه داشته باشید که طولانی شدن این فرآیند برای شما از جنبه روانی بسیار فرسایشی است؛ بنابراین به شما توصیه می کنم در صورتی که همکلاسی قدیمی تان از نظر منطقی شرایط و معیارهای ازدواج شما را دارد، فرد یا دوست مشترک مطمئنی را واسطه کنید تا وی را از احساس شما آگاه کند و واکنش وی را دریابید. بالاخره 3 سال از علاقه او به شما گذشته است و ممکن است خیلی چیزها تغییر کرده باشد. این را هم بدانید که خواستگاری دختر از پسر هرچند برخلاف عرف است، اما باید دانست فعلی حرام نیز نیست.

با خودتان کنار بیایید

با این حال و اگر شرایط و معیارهای شما را ندارد، بهتر است با خودتان و احساس خودتان کنار بیایید و سعی نکنید خودتان را فریب دهید. همچنین باید بگوییم که اگر نتوانستید با وجود این که همکلاسی شما معیارهای شما را ندارد با خودتان کنار بیایید، حتما از کمک یک روانشناس بهره‌مند شوید زیرا احتمالا این ماجرا ریشه هایی در باورهای بنیادی ضمیر ناخود آگاه شما دارد. همچنین اگر همکلاسی شما دیگر مایل به ازدواج با شما نیست و جوابش منفی بود، بهتر است باز هم با خودتان کنار بیایید و پرونده این عشق را ببندید چرا که سرانجام خوبی برای آن به نظر نمی رسد.

منبع: خراسان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85148

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر