خبر خوب درباره وضعیت مالی صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ارزش واقعی دارایی‌های صندوق و حقوق مالکانه اعضاء محاسبه خواهد شد.

خبر خوب درباره وضعیت مالی صندوق ذخیره فرهنگیان

جواد نوری مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در نشستی با مسئولان خانه صنعتکاران ایران گفت: با توجه به اینکه ماموریت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان به میزان زیادی به لحاظ قرائن و نتیجه با آنچه ماموریت خانه صنعتکاران بر عهده دارد، همسو است، سازوکارهایی طراحی خواهیم کرد تا با همکاری و هم‌افزایی به وظیفه خود برای تامین منافع فرهنگیان عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد، گفت: از حیث اقتصادی چهار هلدینگ در صندوق داریم که فقط در هلدینگ پتروفرهنگ، حدود ۱۷ شرکت و پروژه پتروشیمی و انرژی وجود دارد. در هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان نیز شرکت‌های بزرگی مانند ماشین‌سازی اراک، بانک سرمایه، پلور سبز، ایران ارقام حاضرند و در هلدینگ ساختمانی معلم نیز شرکت تامین مسکن برای فرهنگیان و در هلدینگ خدمات موسسه که به عنوان پل ارتباطی میان صندوق و فرهنگیان کشور فعال است، خدمات مختلفی از طریق چند شرکت زیرمجموعه به فرهنگیان ارائه می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: یک میلیون و ٨٠٠ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته داریم که با احتساب خانواده‌های آنان، حدود هشت میلیون نفر جمعیت می‌شود که در کنار ١۵ میلیون دانش‌آموز، در مجموع جمعیتی بالغ بر ٢٣ میلیون نفر جامعه مخاطب صندوق هستند.

وی اضافه کرد: با مجموعه توانمندی که در صندوق از حیث فعالیت در صنعت، خدمات، نفت و گاز، ساختماتی، مالی، بیمه و … وجود دارد، می‌توانیم در زنجیره ارزشهای مختلف و مورد نیاز فرهنگیان، طراحی‌های خوبی انجام داده و دستاوردهای جدیدی به ارمغان آوریم که این مهم مستلزم همکاری با یکدیگر است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: بنا نداریم در گذشته بمانیم بلکه نگاه ما رو به جلو است. سوء استفاده، ناکارآمدی و فساد قابل تحمل نیست و در همکاری با بخش ها و نهادهای مختلف به این وظیفه عمل می‌کنیم، بنابراین ما بر ادامه کار در سلامت کامل متمرکز می‌شویم.

او ادامه داد: فرهنگیان دغدغه‌های مختلفی دارند. ما هم تلاش داریم که با رعایت اصل توجیه اقتصادی و در نظر گرفتن ظرفیت بی نظیر بازار بزرگی که فرهنگیان عضو موسسه ساخته اند به ارائه خدمات بپردازیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه فرهنگیان عضو صندوق می توانند تا پنج درصد از حقوق خود را به صندوق واریز کنند و دولت هم ما به ازای آن به صندوق واریز می‌کند، افزود: ارزش واقعی دارایی های صندوق و حقوق مالکانه اعضا محاسبه خواهد شد و با احصاء دقیق آنها، همه اعضای سابق و فعلی صندوق را از ارزش مالکانه و در واقع حقی که بر اموال خود دارند بهره‌مند خواهیم کرد. این وظیفه قانونی و شرعی ماست.

نوری اظهار کرد: در زمینه‌های نفت، صنعت و ساختمانی کارهای خوبی انجام شده است اما ظرفیت بزرگی در حوزه تامین کالاهای اساسی، مسکن، بیمه تکمیلی و… قابل فعال‌سازی خواهد بود که باید فرهنگیان از آنها نیز به خوبی بهره‌مند شوند و مانند سایر اقشار حوزوی و بانکی و نیروهای مسلح و … که زنجیره‌های خاص خودشان را در حوزه‌های درمانی، رفاهی، گردشگری و …دارند، برای فرهنگیان نیز امکان‌پذیر شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه بخش صنعت نیز در حوزه فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان پررنگ است، گفت: این عرصه جزو ماموریت‌های اصلی خانه صنعتکاران ایران است و در این زمینه دست همکاری به سمت آنها دراز می‌کنیم تا با یاری یکدیگر، یادگاری شیرین برای اعضای موسسه صندوق بر جای بماند. همچنین در حوزه مسائل حقوقی طبق بررسی‌ها، خانه صنعتکاران ظرفیت های قابل قبولی دارد که کمک موثری برای صندوق فرهنگیان می‌تواند باشد.نوری با تاکید بر این که هر زمان متوجه شویم راه خطا رفته‌ایم، به جای توقف امور، باید برای اصلاح آن و قرار گرفتن در مسیر صحیح تلاش کنیم، افزود: از نظر بنده همزمانی کارآمدی و سلامت کاری مورد تاکید است که همزمان رضایت الهی و رضایت فرهنگیان را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه حمید باقرنژاد نایب رئیس هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با اظهار امیدواری نسبت به نتایج چنین جلساتی، بیان کرد: امیدواریم با همکاری خانه صنعتکاران در حوزه صنعتی بتوانیم از توان این مجموعه در راستای خدمت به فرهنگیان کمک بگیریم.

همچنین سید علیرضا بنی‌هاشمی رئیس خانه صنعتکاران ضمن تبریک به نوری بابت قبول مسئولیت در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: توفیقی نصیب شما شده است که در حد عالی دین خود به جامعه فرهنگیان را ادا کنید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، وی ادامه داد: جایگاه صندوق در سپهر اقتصادی کشور والا و ارزشمند است و تخصص مدیران جدید این مجموعه تحولات مثبتی را رقم خواهد زد و خانه صنعتکاران نیز با پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد در این مسیر در کنار شما خواهد بود./ فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8511

ارسال نظر