بهترین سن برای بارداری را بشناسید

با بالا رفتن سن بارداری از ۴۰ سال احتمال خونریزی بعد از زایمان افرایش پیدا می‌کند، بنابراین مناسب‌ترین سن برای بارداری سن ۱۸ تا ۳۵ سالگی است تا بارداری کم‌خطرتری داشته باشند.

بهترین سن برای بارداری را بشناسید

متخصص جراحی زنان، زایمان و نازایی گفت: بارداری در سنین کمتر از ۱۸ سال و بالای ۴۰ سال یکسری خطرات برای نوزاد و یکسری خطر برای مادر دارد، در سه ماهه اول بارداری در این سنین شایع‌ترین عارضه سقط جنین است، بهترین سن بارداری بین سن ۱۸ تا ۳۵ است.

نسترن زمانی، متخصص جراحی زنان، زایمان و نازایی در خصوص افزایش ریسک بارداری در سنین خاص، اظهار کرد: بهترین رنج سنی برای بارداری در بانوان بین سن ۱۸ تا ۳۵ سال است، البته بارداری تا سن ۴۰ سالگی نیز سن قابل قبولی است و خطرات کمی مادر و کودک را تهدید می‌کند.

متخصص جراحی زنان، زایمان و نازایی افزود: بارداری در سنین کمتر از ۱۸ سال و بالای ۴۰ سال یکسری خطرات برای نوزاد و یکسری خطر برای مادر دارد، در سه ماهه اول بارداری در این سنین شایع‌ترین عارضه سقط جنین است، زیرا در این سنین کیفیت تخمک مطلوب نیست و همچنین در سن زیر ۱۸ سال بلوغ رحم به خوبی اتفاق نیافتاده است.

وی با بیان تهوع و استفراغ مادران باردار زیر ۱۸ سال و بالای ۴۰ سال بیش‌تر از سایر رده‌های سنی در سه‌ماهه اول بارداری است، عنوان کرد: همچنین شانس خونریزی در سه ماهه اول بارداری در این افراد افزایش پیدا می‌کند.

زمانی با اشاره به اینکه بارداری در خارج از محدوده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال شانس ابتلای مادر به دیابت بارداری و فشار خون بارداری را افزایش می‌دهد، بیان کرد: همچنین برای این سنین خطر زایمان زودرس، عدم رشد مطلوب رحم، جدا شدگی جفت، آبریزش زودتر از موعد و کم یا زیاد بودن غیرطبیعی وزن نوزاد برای این مادران نیز وجود دارد.

متخصص جراحی زنان، زایمان و نازایی ادامه داد: با بالا رفتن سن بارداری از ۴۰ سال احتمال خونریزی بعد از زایمان افرایش پیدا می‌کند، بنابراین مناسب‌ترین سن برای بارداری سن ۱۸ تا ۳۵ سالگی است تا بارداری کم‌خطرتری داشته باشند، احتمال افزایش ابتلای نوزاد به بیماری‌هایی مثل سندروم داون در این نوع بارداری‌ نیز افزایش پیدا می‌کند.

او در خصوص اهمیت انجام آزمایشات غربالگری در دوران بارداری، توضیح داد: غربالگری برای افرادی که در سن بالای ۴۰ سال باردار می‌شوند و در نزدیکان و فرزندان قبلی مشکل معلولیت وجود دارد، اهمیت بیش‌تری نسبت به سایرین دارد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84972

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر