شرط برقراری سفرهای نوروزی ۱۴۰۱

اگر پروتکل ها رعایت شود و ما بتوانیم از پیک ششم کرونا عبور کنیم دلیلی برای اعمال محدودیت در سفرهای نوروزی وجود ندارد.

شرط برقراری سفرهای نوروزی ۱۴۰۱

وزیر کشور گفت: اگر تا قبل از عید از موج کرونا بگذریم، برای سفرهای نوروزی محدودیت نمی‌گذاریم.

 احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: اگر پروتکل ها رعایت شود و ما بتوانیم از پیک ششم کرونا عبور کنیم دلیلی برای اعمال محدودیت در سفرهای نوروزی وجود ندارد.

وزیر کشور: ستادملی کرونا مجبور شد محدودیت‌های جدید وضع کند

 وزیر کشور تاکید کرد: اگر مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و واکسن‌ها را تزریق کنند، محدودیت جدید کرونایی نخواهیم داشت.وزیر کشور با اشاره به شیوع امیکرون گفت: واکسیناسیون، همه ماجرا نیست گرچه موثر است.

وی با اشاره به شیوع امیکرون گفت: باید بیشتر رعایت می‌شد تا دچار چنین وضعیتی نشویم؛ متاسفانه برخی مقررات و شیوه نامه‌های بهداشتی، خوب رعایت نمی‌شود و اجتماع‌های فراوانی گزارش می‌شود و کمی عادی انگاری شد و با توجه به وضعیت این سویه که سرعت انتشار آن زیاد بود متاسفانه دچار موج ششم شدیم.

او اضافه کرد: انتظار این بود که با رعایت مقررات، وارد این موج نشویم، اما شدیم؛ برخی‌ها می‌گویند به نیمه موج ششم رسیدیم و برخی می‌گویند هنوز به نیمه نرسیدیم.

وحیدی گفت: مهم این است که به دستورهای پزشکی و مسئولان علمی در وزارت بهداشت، توجه و واکسیناسیون را کامل و تلاش کنیم واکسیناسیون دز سوم را انجام دهیم و کسانی که دز سوم را دریافت نکردند این کار را انجام دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه مشکلی در حوزه واکسن و تامین آن نداریم، افزود: با تلاش مسئولان، به اندازه کافی ذخیره واکسن داریم و هم تولیدات داخلی خوبی داریم و هم واکسن وارداتی داریم و هیچ مشکلی نیست.

وی گفت: قرار بود از طریق مدیریت هوشمند، محدودیت‌های جدیدی را اعمال نکنیم، اما رعایت نکردن‌ها موجب شد ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های جدیدی را وضع کند.

وحیدی افزود: اگر رعایت نکنیم و رشد شیوع بیماری کرونا ادامه یابد ممکن است مجبور شویم محدودیت‌های جدیدی را وضع کنیم.

وزیر کشور گفت: امیدواریم با رعایت مردم، زودتر این مشکلات را پشت سر بگذاریم و عید راحت‌تر و بی دردسرتری را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که در فضای مجازی شایعاتی درباره تعطیلی دو هفته‌ای برخی اماکن یا دورکاری کارمندان، مطرح شده است آیا صحت دارد؟ گفت: چنین مصوبه‌ای نداریم، چون کارمندان قرار بود با دریافت دز دوم واکسن یا داشتن پی سی آر منفی در محل کار خود حاضر شوند، هنوز همان حاکم است و فقط یک هفته تعطیلی مهد کودک‌ها را داشتیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8410

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر