بحران شدید در مدارس اردبیل | آموزش و پرورش توضیح داد

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز را براساس سند تحول بنیادین، هشت مترمربع اعلام کرد و گفت: نواحی یک و دوی اردبیل با بحران شدید فضای آموزشی روبرو هستند.

بحران شدید در مدارس اردبیل | آموزش و پرورش توضیح داد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به همت دولت سیزدهم ۲۷۰ پروژه آموزشگاهی در استان اردبیل در دست احداث است.

کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در نشست با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اردبیل با تاکید بر توسعه اردوگاه فرهنگی و تربیتی مقدس اردبیلی به عنوان مهمترین خواسته آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اهمیت افزایش فضاهای تربیتی و فرهنگی در استان توسعه اردوگاه تربیتی و فرهنگی مقدس اردبیلی که از سال ۱۳۷۲ فعالیت می‌کند یکی از درخواست‌های جدی استان هست تا با توسعه این مجموعه بتوانیم شاهد حضور شاداب دانش آموزان در مکان‌های تربیتی باشیم.

صفری با اشاره به مشکلات آموزش حضوری مدارس بعد از دوران کرونا تاکید کرد: بعد از ۲۷ ماه دوران کرونا و با وجود مشکلات زیاد اعم از ثبت نام دانش‌آموزان و تهیه ملزومات تحصیلی مدارس از ۱۴ فرودین ۱۴۰۱ مدارس فعالیت‌های خود را به صورت حضوری آغاز کردند و با رویکرد جهادی در استان مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل شیطنت‌های برخی افراد در تمایل به تعطیلی مدارس و آموزش حضوری را یادآور شد و بیان کرد: مدارس با وجود تمامی مشکلاتی که در ماه‌های اخیر با آن‌ها روبرو بودند، با مدیریت مدیران به جدیت بیشتر به فعالیت‌های خود به صورت حضوری ادامه می‌دهند.

صفری با تشریح وضعیت فضای آموزشی در استان اردبیل گفت: سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل برای هر دانش‌آموز ۴.۲ متر است که این رقم باید به ۵.۲ درصد میانگین کشوری ارتقا یابد.

او سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز را براساس سند تحول بنیادین، هشت مترمربع اعلام کرد و گفت: نواحی یک و دوی اردبیل با بحران شدید فضای آموزشی روبرو هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: اگر سالانه ۱۰ آموزشگاه با ۱۲ کلاس درس در استان اردبیل احداث شود، تنها می‌توان وضعیت موجود را مدیریت کرد.

صفری به مشارکت مجمع خیرین استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۷۰ پروژه آموزشگاهی در استان اردبیل و در دولت سیزدهم در حال ساخت و تکمیل شدن هستند که نسبت به دولت‌های قبل بیش از ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83946

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر