ضرب و شتم یک بانوی محجبه در مترو | ماجرا چه بود؟

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله ضرب و شتم بانوی محجبه توسط دو بانوی بی‌حجاب، سرویس‌دهی نامناسب مترو در روز عید فطر و ... پرداختند.

 ضرب و شتم یک بانوی محجبه در مترو | ماجرا چه بود؟

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله ضرب و شتم بانوی محجبه توسط دو بانوی بی‌حجاب، سرویس‌دهی نامناسب مترو در روز عید فطر و ... پرداختند.

امروز در جریان یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران برخی از اعضا تذکراتی را در خصوص موضوعات مختلف به شهرداری مطرح کردند.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به عنوان اولین تذکردهنده اظهار کرد: اخیرا پیمانکار بخش بلیط شرکت مترو تغییر پیدا کرده و پیمانکار جدیدی برای این بخش انتخاب شده است و این در حالی است که پیمانکار قبلی معوقات بخش فروش بلیط مترو را هنوز پرداخت نکرده است.

وی افزود: در همین ارتباط ۴ نفر از کارگران به نمایندگی از ۲۰۰ نفر از کارگران بخش فروش بلیط مترو، جلسه‌ای با پیمانکار جدید برگزار کردند که این ۴ نفر از کار برکنار شدند!

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: در همین ارتباط از شهرداری تهران می‌خواهیم در تنظیم قرارداد کارفرمایان و پیمانکاران دقت بیشتری داشته باشند و نسبت به پرداخت معوقات توجه شود تا این معوقات تا قبل از عقد قرارداد با پیمانکار جدید تسویه و تمام حق و حقوق کارگران پرداخت شود. همچنین باید قرارداد محکمی و قابل قبولی با کارگران منعقد شود.

نجفی در تذکر دیگری در خصوص درگیری هفته گذشته در مترو تصریح کرد: متأسفانه یک نفر از بانوان آمر به معروف در هفته گذشته در مترو به دو نفر از بانوان بی‌حجاب تذکری را می‌دهد که در ادامه درگیری بین این دو فرد بی‌حجاب با آمر به معروف صورت می‌گیرد که انتظار داشتیم که شرکت مترو به این موضوع ورود کند.

وی گفت: همچنین از فرماندهی فراجا تهران می‌خواهم در این موضوعات ورود پیدا کند و تمهیداتی اتخاذ شود.

به گزارش تسنیم، نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز ضمن اشاره به برپایی نماز عید سعید فطر پس از سه سال در محل مصلای حضرت امام خمینی(ره) به امامت مقام معظم رهبری تصریح کرد: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهرداری و دست‌اندرکاران نقدی نیز به برگزاری این مراسم وجود دارد.

وی گفت: متأسفانه تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان نتوانستند به نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری برسند و این به مشکلاتی که در بخش مترو ایجاد شد بر می‌گردد. متأسفانه مترو در ایستگاه مصلا در آن روز توقف نداشت و در همین ارتباط نیز اطلاع‌رسانی از سوی شرکت مترو انجام نشده بود و تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان نتوانستند به موقع در نماز عید فطر حاضر شوند.

وی افزود: با توجه به موارد و مشکلاتی که پیش آمده انتظار می‌رود که شهردار تهران این موارد را بررسی و گزارشی را در باب این مسئله به شورا ارائه کند.

نجفی گفت: علیرغم تهیه و اجرای برنامه‌های حوزه فرهنگی مترو در قالب ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز متأسفانه هفته گذشته درگیری بین یک بانوی محجبه با دو نفر از بانوان بی‌حجاب انجام شد که در این بخش نیز انتظار می‌رود که گزارشی به شورا ارائه شود.

به گزارش تسنیم، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه تصریح کرد: با توجه به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ به تشکیل کمیته تخصیص اعتبارات تاکید شده بود لازم است اشاره کنم که نخستین جلسه کمیته تخصیص در ۱۵ اردیبهشت ماه تشکیل شد.

وی افزود: در قالب این کمیته باید اعلام کنم که قرار است صددرصد از تخصیصات در بخش حقوق و دستمزد و نگهداشت شهر انجام شود همچنین در حوزه تملک و دارایی نیز صددرصد از اعتبارات سال ۱۴۰۲ تخصیص خواهد یافت.

وی ادامه داد: در تبصره بودجه ۱۴۰۲ آمده است که شهرداری ۱۰ هزار میلیارد تومان جدا از بودجه حوزه حمل و نقل برای توسعه این مسئله در سطح شهر تهران تخصیص دهد که این مسئله نیز در کمیته تخصیص آمده است و امیدواریم با توجه به نیاز شهر تهران ماهیانه ۴۳۳ میلیارد تومان در این بخش برای حوزه حمل و نقل اختصاص یابد.

آخوندی در ادامه با اشاره به تذکرات اعضا در ارتباط با ناهماهنگی شرکت مترو در روز عید فطر گفت: بنده نیز به این موضوع معترض هستم چرا که مردم گلایه‌های زیادی را در این زمینه داشتند و انتظار می‌رود که شهردار تهران این موضوع را بررسی کند چرا که به نظر می‌رسد این موضوع بحث مدیریتی است و باید به گونه‌ای عمل شود که در دفعات بعدی این موارد اتفاق نیفتد و اینکه یک خیابان برای مسئولان در روز عید فطر در محل ورود به نماز عید فطر نظر گرفته شود و مردم نادیده گرفته شوند درست نیست.

وی ادامه داد: موضوع دیگر فضاسازی شهر در ایام ماه مبارک رمضان، نوروز و روزهایی را که سپری کردیم است. جا دارد از سازمان زیباسازی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، معاون خدمات شهری و سازمان فرهنگی شهرداری تهران تشکر کنم که محیط مناسبی را با توجه به این ایام فراهم کردند.

آخوندی همچنین از صدا و سیما جهت تهیه و پخش برنامه‌های خوب در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این مسئله نشان داد که ما با تکیه به جوانان خوب و مستعد ببیننده‌های زیادی را برای تلویزیون جذب کنیم. برنامه زندگی پس از زندگی نیز تهیه و پخش شد که قابل تقدیر و با اهمیت بود.

 پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن تشکر از سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در این زمینه شاهد بودیم که با تدبیر مدیر عامل این مجموعه در ایام ماه مبارک رمضان ۵۰ هزار بسته غذایی و معیشتی از طریق مساجد و هیئات مذهبی در بین نیازمندان توزیع و پخش شد که کار قابل تقدیری بود.

وی افزود: اینگونه اقدامات نشانگر این مسئله است که شهرداری و شورا نگاه بخشی را کنار گذاشته‌اند تا بتوانند اقدامات موثری را در سطح شهر رقم بزنند.

سروری با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی برخی از اعضا به شرکت مترو در روز عید فطر گفت: در کنار این مشکلات باید به موضوعات مثبت نیز توجه شود چرا که حضور پرشکوه مردم در مصلی به گونه‌ای بود که در ساعت ۸ دیگر مصلا و محل برگزاری نماز عید سعید فطر مملو از جمعیت شده بود و وضعیت به گونه‌ای شده بود که دهها هزار نفر نتوانستند خود را به نماز عید سعید فطر برسانند و به همین جهت شرکت مترو تصمیم گرفت که در ایستگاه مصلا و در راستای حفظ و سلامتی مسافران توقف نکند و در دو ایستگاه قبل و بعد به مسافران و شرکت کنندگان در نماز عید سعید فطر سرویس‌دهی کند.

وی با اشاره به حضور مردم در مراسم‌های هفته‌های گذشته گفت: حضور مردم در شب‌های قدر، روز قدس و در ادامه عید سعید فطر نشان داد که اغتشاشات برعکس عمل کرد و تمام برنامه‌های دشمنان را در این حوزه خنثی کرد چرا که مردم با شکوه‌تر از سال‌های گذشته در مراسم‌های اشاره شده حضور پیدا کردند.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران در پایان در خصوص دانشگاه تهران و جماران تصریح کرد: متأسفانه طی سنوات گذشته و بیش از دو دهه از طرح توسعه دانشگاه تهران می‌گذرد که همچنان این دو محله در فریز قرار دارند و انتظار می‌رفت که طرح مناسبی برای خروج از این وضعیت در نظر گرفته شود.

 زهرا شمس‌احسان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی تفاهم‌نامه‌های مسکن دانشگاهی، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام تصمیمات اتخاذشده در جلسات قرارگاه جهادی تأمین مسکن شهر تهران، ملزم به رعایت قوانین و مصوبات ملاک عمل بوده و مجوزهای لازم بایستی از شورای محترم اسلامی شهر تهران اخذ شود.

شمس‌احسان ضمن حمایت از نقش تسهیل‌گری شهرداری تهران در موضوع تامین مسکن در شهر تهران، گفت: شهرداری تهران و شهردار باید در خصوص تفاهمنامه‌هایی که ذیل این قرارگاه با مجموعه‌های مختلف منعقد می‌شود، شفاف‌سازی کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای نمونه در دوم اسفندماه سال گذشته، تفاهمنامه دوجانبه‌ای میان یکی از دانشگاه‌های شهر تهران و شهرداری تهران جهت احداث ۵ هزار واحد مسکونی منعقد شده که به دنبال انعقاد این تفاهمنامه، دو قطعه زمین به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع از اراضی دانشکده کشاورزی این دانشگاه، برای اجرای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی لحاظ شده است که در خصوص تغییر کاربری این اراضی و همچنین نحوه رعایت ضوابط شهرسازی و تبعات ترافیکی ناشی از این بارگذاری بر مجموعه بزرگراهی و آزادراهی اطراف آن ابهاماتی مطرح است.

شمس‌احسان تاکید کرد: ضرورت دارد متن تفاهمنامه و گزارش روند اجرایی این تفاهم نامه و نحوه رعایت ضوابط و قوانین فرادستی در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، نرجس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع حجاب گفت: کمیسیون نظارت و حقوقی بر حسن اجرای وظایف خود عمل می‌کند.

وی ادامه داد: هرکار سلبی نتیجه عکس دارد اما کار فرهنگی می‌تواند گره‌گشا باشد و جلساتی را با این معاونت برگزار خواهیم کرد.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83823

ارسال نظر