خبر مهم آموزش و پرورش استان کرمانشاه

جزئیات طرح طرح اموال مازاد آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام شد.

خبر مهم آموزش و پرورش استان کرمانشاه

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: ۵۳ ملک مازاد آموزش و پرورش استان برای اجرای طرح مولدسازی معرفی شده است.

مرزبان نظری، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به در برنامه بودن اجرای طرح فروش اموال مازاد اداره کل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در سفر هیات دولت به استان مقرر شد هزار میلیارد تومان از اموال بلااستفاده آموزش و پرورش استان ظرف سه سال به فروش برسد که در این راستا ۵۳ ملک مازاد شناسایی و معرفی شده است.

 نظری ادامه داد: اقدامات مورد نیاز برای فروش این املاک مازاد از سوی سازمان خصوصی‌سازی در دست انجام بوده  و بلافاصله بعد از اینکه روند اجرایی فروش این املاک مشخص شود، وارد فاز فروش خواهند شد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه اضافه کرد: این ملک‌ها به هیچ عنوان مدرسه خیرساز نبوده و مدارسی هم نیستند که آموزش و پرورش به آنها برای انجام کارهای آموزشی احتیاج داشته باشد.

نظری سپس اشاره‌ای هم به اقدامات انجام گرفته در آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای درآمدزا کردن  مدارس استان در پی تاکیدات استاندار کرمانشاه داشت و گفت: در این راستا کارهای اولیه برای تجاری کردن بخش‌های دارای قابلیت تجاری‌سازی مدارس در سطح استان در دست انجام است و ۸۶ مدرسه دارای قابلیت تجاری سازی معرفی شده که ۴۶ مدرسه آن در محدوده شهر کرمانشاه قرار دارد.

 او ادامه داد: مدارس شناسایی شده برای طی روند مرتبط با کمیسیون ماه پنج به شهرداری کرمانشاه معرفی شده که پس از اخذ پاسخ لازم از شهرداری وارد فاز اجرا خواهند شد و آموزش و پرورش در مورد نحوه واگذاری آنها برنامه ریزی خواهد کرد.

نظری در ادامه با اشاره به در دست اجرا بودن ساخت ۱۰۳ پروژه آموزشی در استان کرمانشاه با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان، گفت: حدود ۴۵ پروژه آموزشی استان تا مهر سال آینده تحویل مدارس خواهد شد.

او با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان به مدرسه سازی استان کمک کردند، گفت: خیرین مدرسه ساز استان هم اکنون ۳۰ مدرسه در دست ساخت در استان دارند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در اختیار مدارس استان قرار گرفت، گفت: در تلاشیم تا در سال جدید هم این رویکرد را با افزایش ۲۰ درصدی ادامه دهیم.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83726

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر