انتقاد تند نماینده ولی فقیه از مبلغ افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان | بسیاری از کارگران بیکار شدند

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از مبلغ افزایش حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان گفت: دستمزد و حقوق کارگران و بازنشستگان را با بخشنامه‌های دستوری نمی‌توان تعیین کرد.

انتقاد تند نماینده ولی فقیه از مبلغ افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان | بسیاری از کارگران بیکار شدند

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دستمزد و حقوق کارگران و بازنشستگان را با بخشنامه‌های دستوری نمی‌توان تعیین کرد، گفت: حقوق باید معیشت آنان را تامین کند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست تشکل‌های کارگری اعضای ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک هفته کار و کارگر و عرض خدا قوت به همه کارگران با اشاره به فضیلت‌ها و ارزش معنوی کار و کارگر در متون دینی، افزود: افتخار همه اولیای دین این است که کارگر بودند.

بیشتر بخوانید: خبر جدید از ترمیم حقوق و دستمزد ۱۴۰۲ | تشدید تورم و گرانی‌ها حقوق کارگران را افزایش می‌دهد؟

 

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه باید در عمل به کار و کارگر، بها داده شود، تصریح کرد: کار باید فراوان باشد، کار عرضه و کارگر تقاضا است و وقتی کار کم و کارگر زیاد باشد، نتیجه سوءاستفاده کار فروشان از موقعیت کارگران خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: باید کاری کرد که کار فراوان باشد تا صاحبان کار دنبال کارگران باشند، همچنین نرخ را خیلی با بخشنامه و دستوری نمی‌شود تعیین کرد، بلکه نرخ را باید بر اساس همان عرضه و تقاضا تنظیم کرد.

این مسئول توجه به شعار اخیر مقام معظم رهبری و رشد تولید را لازمه تحقق فراوانی کار دانست و یادآور شد: اگر تولید رشد پیدا کند و کار زیاد شود مشکل کمبود عرضه کار برطرف خواهد شد و علاوه بر این بحث دیگر اینکه کار را باید از انحصار دربیاوریم.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: برخی بسیاری از کارخانه‌ها را اول به ضرردهی رسانده، و سپس خرید و فروختند و بسیاری از کارگران را بیکار کردند در حالی که اصل ۴۴ می‌گوید اقتصاد باید مردمی و واحدها به کارگران واگذار شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین گفت: مسئله دیگر تهیه مواد است که صاحبان کارخانه‌ها در این زمینه مشکل دارند.

این مسئول گفت: از مسئله صادرات ارزآور این فرصت طلایی چقدر استفاده می‌کنیم زیرا بخش اعظم آن قاچاق است و امسال مرکبات را نتوانستیم صادر کنیم و اگر درب صادرات باز می‌شد، تولید رونق می‌گرفت.

او در رابطه با مسئله کارگر عنوان کرد: دستمزد و حقوق کارگران باید کافی باشد و معیشتش تأمین شود.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83674

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر