خبر مهم مدیرکل آموزش و پرورش این استان برای معلمان و دانش آموزان

مدیرکل آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به افزایش تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش، اهمیت برگزاری آزمون نهایی دروس دوره دوم متوسطه به مثابه کنکور و حتی بالاتر از آن خواهد بود.

خبر مهم مدیرکل آموزش و پرورش این استان برای معلمان و دانش آموزان

 مدیرکل آموزش‌وپرورش گفت:  با توجه به افزایش تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش، اهمیت برگزاری آزمون نهایی دروس دوره دوم متوسطه به مثابه کنکور و حتی بالاتر از آن خواهد بود.

علی اسماعیلی ظهر امروز (۳۰ فروردین‌ماه) در اولین جلسه شورای آموزش‌وپرورش، با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰ برنامه در هفته معلم، اظهار کرد: این بزرگداشت با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت مدرسه و معلم با بهره‌گیری از ظرفیت خود معلمان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی ‌وهنری، همایش استانی بزرگداشت مقام معلم، نمایشگاه خلاقیت معلمان و تقدیر و برگزاری جشن از معلم‌ها به‌خصوص معلمان نمونه بحشی از برنامه‌های این هفته است.

این مسئول با اشاره به اندیشه و مبانی شهید مطهری در حوزه تعلیم و تربیت، همچنین برگزاری هرچه مطلوب‌تر هفته معلم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، ابراز کرد: تلاش ما این است تا سمت‌وسوی برنامه‌ها در راستای ارتقای منزلت و جایگاه معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

این مسئول با اشاره به تغییرات برگزاری کنکور و دومرحله‌ای شدن آن در راستای کاهش استرس و سهل بودن این رقابت، بیان کرد: همان‌گونه که سالانه کل امکانات استان جهت برگزاری مطلوب کنکور سراسری بسیج می‌شود و با توجه به افزایش تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش، اهمیت برگزاری آزمون نهایی دروس دوره دوم متوسطه به مثابه کنکور و حتی بالاتر از آن خواهد بود؛ لذا اجرای مطلوب آن عزم ملی، استانی و شهرستانی را برای اجرای سیاست‌های جدید ضروری ساخته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به انتظارات از ارگان‌های ذی‌ربط در اجرای بهتر کنکور سال‌جاری، تشریح کرد: انتظار این است دستگاه‌های مختلف در برگزاری آزمون‌ها یاری‌گر آموزش‌وپرورش باشند تا این آزمون‌ها از جهت کیفی و تامین فضا و مسائل مربوط به امنیت و سلامت در شرایط مطلوبی برگزار شود.

وی در ادامه به ترمیم معدل دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که امتحانات نهایی ایجاد و ترمیم سوابق تحصیلی به صورت داوطلبان آزاد برگزار می‌شود و بر اساس ماده (۱) نحوه دریافت و پرداخت واحدهای آموزشی بزرگسالان و میزان مبلغ دریافتی از داوطلبان آزاد با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی اقتصادی و اقلیمی محل در شهریورماه هر سال، توسط شورای آموزش‌وپرورش مناطق شهرستان‌ها تعیین می‌شود؛ لذا پیشنهاد می‌شود هزینه ثبت‌نام امتحانات ایجاد و ترمیم سوابق تحصیلی بر اساس مصوبه شورای آموزش‌وپرورش مناطق شهرستان‌ها تعیین و به مدارس مجری ابلاغ شود.

اسماعیلی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزش برابر، ادامه داد: ارتقای کیفیت آموزشی، جذب و آموزش معلمان بومی، کشف و حمایت از استعدادها، تقویت هنرستان‌ها و مدارس شبانه‌روزی بخشی از برنامه‌های محوری این قرارگاه است.

این مسئول با اشاره به لزوم توجه به توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه ای در استان، اذعان کرد: در این خصوص، فراهم کردن زمینه‌هایی همچون تاسیس هنرستان‌های اختصاصی نیازمند اختصاص منابع است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به وجود ۹۲ هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در سطح استان زنجان، اضافه کرد: از این تعداد ۱۵ هنرستان فنی‌وحرفه‌ای برای دخترها و ۱۷ تا برای پسرها است.

این مسئول با اشاره به آمار هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش به تفکیک رشته (شاخه)، گفت: مجموعا در سال‌تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱، ۱۴ هزار و ۲۸۵ نفر هستند.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82901

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر