برکناری مهم در سازمان حج و زیارت | در این سازمان چه خبر است؟

اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت برکنار شد.

برکناری مهم در سازمان حج و زیارت | در این سازمان چه خبر است؟

 اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت برکنار شد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تغییر کرد. این درحالی‌ است حدود یک ماه دیگر عملیات حج تمتع آغاز می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت در حکمی «غلامرضا رضایی» را به عنوان معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت منصوب کرد. پیش‌تر اکبر رضایی این مسؤولیت را بر عهده داشت.

در متن حکم سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ برای معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت آمده است:

«با عنایت به تدین، تعهد، تخصص و تجربه سالیان متمادی در امور اجرایی حج و زیارت به موجب این حکم به سمت معاون امور حج و عمره سازمان منصوب می‌شوید.

انتظار دارد با بهره‌مندی از تجارب گذشته و مد نظر قرار دادن قوانین و مقررات، اصول علمی، اخلاقی و حرفه‌ای، مشورت با خبرگان و صاحب‌نظران و رعایت اصل عدالت محوری در تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت مردمی، به انجام وظایف محوله و برنامه‌های ذیل نائل آیید:

‌- برنامه‌ریزی و انجام تمهیدات لازم برای برگزاری حج تمتع و عمره مفرده با حفظ عزت و کرامت زائران

‌- محترم شمردن منافع ملی و ارزش های اسلامی و صیانت از حقوق زائران و سازمان در تعامل با کشور میزبان

‌- برنامه ریزی برای مدیریت هزینه ها با رعایت صرفه و صلاح زائرین

‌- اهتمام به هوشمندسازی و به کارگیری روش های نوین در موضوعات مختلف عملیات حج و عمره با رعایت اقتضائات و قوانین کشور میزبان

‌- هم افزایی و جلب مشارکت واحدهای سازمان و کارگزاران حوزه حج و زیارت در جهت افزایش بهره وری و کیفیت خدمات

‌- توجه به آموزش، اطلاع رسانی، مهارت افزایی و جانشین پروری در حوزه معاونت متبوع

‌- راهبری و هدایت دفتر نمایندگی سازمان در عربستان و برقراری تعامل سازنده با کشور میزبان و کشورهای اسلامی در حوزه اجرایی.»

تغییر معاون حج و عمره این سازمان درحالی رخ داده که عملیات حج تمتع از سوم خردادماه ۱۴۰۲ رسما آغاز می‌شود. درحال حاضر ثبت‌نام کاروان‌ها در برخی استان‌ها هنوز کامل انجام نشده و بنابر گزارش سازمان حج و زیارت تا کنون حدود ۸۰ هزار نفر برای این سفر ثبت‌نام کرده‌اند، درحالی‌که سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است.

طبق گزارش شواری برنامه‌ریزی حج و بعثه نیز تا کنون بیش از ۶۶ هزار زائر حج معاینه پزشکی شده‌اند که اکبر رضایی ـ معاون پیشین حج و عمره سازمان‌ حج و زیارت ـ در آخرین گزارش خود خواستار تکمیل روند معاینات برای نزدیک به ۸۰ هزار زائری شد که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و گفته بود:  تاکنون سلامت و توانایی ۱۲۲ زائر در روند معاینات تایید نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواستار سرعت بخشیدن به روند ثبت احراز توانایی افراد در سامانه و تعیین تکلیف زائرانی شد که نیاز به مراجعه کمیسیون پزشکی دارند.

اعزام زائران ایرانی به حج ۱۴۰۲ درحالی صورت می‌گیرد که روابط ایران و عربستان پس از هفت سال، دوباره برقرار شده و قرار است سفارتخانه‌های دو کشور تا پیش از حج تمتع بازگشایی شود و بازگشت زائران ایرانی به عمره که از سال ۱۳۹۴ به بعد متوقف شده بود، پس از موسم حج تمتع پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82645

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر