تجمع اعتراضی بازنشستگان مقابل اداره کار در رشت | در کانون بازنشستگان رشت چه گذشت؟ + عکس

بازنشستگان رشت در اعتراض به انتخابات کانون بازنشستگان رشت و تخلفات آن، مقابل اداره کار تجمع کردند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مقابل اداره کار در رشت | در کانون بازنشستگان رشت چه گذشت؟ + عکس

امروز (دوشنبه، ۲۱ فرروردین ماه ۱۴۰۲) جمعی از بازنشستگان رشت مقابل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان تجمع کردند؛ حاضران در تجمع، دلیل اعتراض خود را در یک کلام، «مخالفت اداره کار با اجرای تصمیم مجمع عمومی کانون بازنشستگان برای عزل هیات مدیره که تراز مالی‌اش رد شده» عنوان کردند.

آن‌ها از اداره کار می‌خواهند دست از حمایت یکجانبه از هیات مدیره‌ کانون رشت بردارد و اجازه بدهد متن صریح قانون و به طور مشخص اساسنامه اجرایی شود.

غلامرضا خوالگر، مشاور کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان و فعال صنفی بازنشستگان که خود جزو کاندیداهای انتخابات اخیر کانون بازنشستگان رشت است؛ در ارتباط با انتخابات کانون رشت و تخلفات آن که منجر به اعتراض امروز بازنشستگان شده، توضیح می‌دهد: در کانون بازنشستگان شهرستان رشت، قبل از عید نوروز انتخابات برگزار شد؛ اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشت به این انتخابات ورود کرد؛ براساس اساسنامه کانون، باید قبل از انتخابات، مجمع تشکیل  و هیات رئیسه برای برگزاری انتخابات مشخص می‌شد اما این اتفاق نیفتاد؛ این اولین تخلف صورت گرفته بود.

او افزود: در نهایت خود کاندیداهای انتخابات، چند نفر را به عنوان هیات رئیسه انتخاب کردند؛ اما تخلفات ادامه داشت؛ باید قبل از انتخابات، هیات مدیره بیلان مالی را به صورت مکتوب ارائه می‌داد که این اتفاق نیفتاد؛ در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان، بعد از انتخابات سه هفته تنفس دادند و قرار شد مجمع عمومی شانزدهم فروردین برگزار شود و در آنجا هیات مدیره، بیلان مالی مکتوب را ارائه کند. در واقع صحت انتخابات به ارائه بیلان مالی در مجمع شانزدهم فروردین، مشروط شد.

به گفته خوالگر، مجمع در شانزدهم فروردین برگزار شد و هیات مدیره بیلان مالی را به صورت شفاهی اعلام کرد اما مورد موافقت هیات رئیسه و اعضای مجمع قرار نگرفت.

تجمع اعتراضی بازنشستگان در رشت

او افزود: طبق ماده ۹ اساسنامه کانون‌های بازنشستگی، بزرگ‌ترین و عالی‌ترین رکن تصمیم‌گیرنده مجمع بازنشستگان است؛ مجمع در شانزدهم فروردین به عزل دسته‌جمعی هیات مدیره و بازرسان کانون رشت به دلیل عدم مقبول بودن تراز مالی رای داد. هیات رئیسه نیز به اداره کار نامه زد که چون هیات مدیره یک برگ بیلان مالی به هیات رئیسه ارائه نداده و اعداد گزارش شفاهی نیز غلط و غیرقابل قبول بوده، مجمع رای به عزل دسته‌جمعی هیات مدیره و بازرسان (مجموعاً چهارده نفر) کانون بازنشستگان شهر رشت داده است.

او تاکید می‌کند: طبق اساسنامه، سه ماه قبل از پایان زمان اعتبار هیات مدیره، باید بیلان مالی ارائه شود منتها اینها سه هفته بعد از انتخابات نیز موفق به انجام تعهدات خود نشدند و بیلان را ارائه نکردند.

خوالگر ضمن اشاره به اعتراض امروز بازنشستگان، مساله را به عدم تمکین اداره کار به تصمیم مجمع بازنشستگان مربوط می‌داند و می‌گوید: متاسفانه اداره کار رشت می‌گوید با عزل هیات مدیره و بازرسان کانون مخالفم؛ این درحالیست که براساس ماده ۹ اساسنامه، بالارترین رکن، مجمع است و وقتی مجمع بازنشستگان رای به عزل می‌دهد، این رای باید اجرایی شود.

به گفته وی، اداره کار، از ۱۴ نفر عضوِ هیات مدیره و بازرسان، حمایت یکجانبه می‌کند و نمی‌گذارد اینها با رایِ قانونیِ بازنشستگان عزل شوند.

خوالگر در پایان تاکید می‌کند: بازنشستگان چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند؛ می‌گویند باید اساسنامه اجرا شود؛ نباید اداره کار از هیات مدیره متخلف حمایت کند؛ باید اجازه بدهد قانون محقق شود.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81342

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر