هشدار مهم به شهروندان این استان | طوفان و تندباد در راه است

اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی درباره وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای هشدار داد و از است شهروندان خواست که به هشدارهای صادرشده توجه کنند.

هشدار مهم به شهروندان این استان | طوفان و تندباد در راه است

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از اواخر هفته جاری تا اوایل هفته آینده وزش تند باد همراه با گرد و خاک در استان پیش بینی می شود.

مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، وزش تندبادهای لحظه‌ای در هفته جاری و اوایل هفته آینده پیش‌بینی می‌شود؛ لازم است شهروندان در این زمینه به هشدارهای صادرشده توجه کنند.

او ادامه داد: تندباد همراه با گرد و خاک پیش بینی شده و احتمال کاهش افق دید، کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا وجود دارد.

صابری با اشاره به اینکه محکم سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروری است ادامه داد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز به شهروندان و جوامع محلی توصیه می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: افراد آسیب پذیر نیز از قرار گرفتن در فضای باز به علت احتمال گردو خاک لازم است تا اوایل هفته آینده خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: هشدار مهم هواشناسی | منتظر طوفان، برف، کولاک و سوزباد باشید

صابری با اشاره به اینکه سرعت وزش باد بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود، افزود: تمامی مناطق استان تحت تأثیر تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک خواهد بود.

به گفته رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، روز گذشته وزش باد ملایم در استان ثبت شده و بارندگی هم در منطقه گزارش نشده است.

صابری با اشاره به دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته اضافه کرد: پلدشت گرم‌ترین شهرستان با مثبت ۲۴ و تکاب خنک‌ترین شهر با منفی ۲ درجه سانتی‌گراد بوده است کمینه ارومیه پنج و بیشینه آن ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80617

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر