چرا رئیسی وزیر آموزش و پرورش را عزل نکرد | ماجرای استعفا چه بود؟

در موضوع پرداخت نشدن به موقع حقوق فرهنگیان، رئیس‌جمهور متوجه شد که وزیر قابلیت لازم را نداشته و سرعت عمل به خرج داد و وزیر هم استعفا داد.

چرا رئیسی وزیر آموزش و پرورش را عزل نکرد | ماجرای استعفا چه بود؟

در موضوع پرداخت نشدن به موقع حقوق فرهنگیان، رئیس‌جمهور متوجه شد که وزیر قابلیت لازم را نداشته و سرعت عمل به خرج داد و وزیر هم استعفا داد.

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رفتار رئیس‌جمهور در زمینه استعفای وزیر آموزش و پرورش بسیار خوب و قابل تقدیر است.

عباس سلیمی نمین، درباره استعفای وزیر آموزش  وپرورش و نوع رفتار رئیس‌جمهور در این موضوع، اظهارکرد: بالاخره برخی اعضای کابینه توانایی بیشتری دارند و برخی ضعف هایشان بیشتر است، بنابراین در مورد آنهایی که ضعف بیشتری دارند باید قبل از اینکه مشکلاتی ایجاد کنند، تدبیری اندیشیده شود تا هزینه‌هایی که آنها ایجاد می‌کنند، کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در زمینه استعفای وزیر آموزش و پرورش، قطعا حرکت بسیار خوبی از سوی رئیس‌جمهور انجام شد، افزود: وزیر پیشین توان اداره وزارتخانه مهم آموزش و پرورش را نداشت. این وزارتخانه بسیار با اهمیت بوده و بالاترین نیروی انسانی را نیز دارد که مدیریت این نیروی انسانی کار بسیار سختی است. شما در این وزراتخانه با صنعت مواجه نیستید، بلکه با نیروی انسانی مواجه هستید که خودشان انسان‌ساز هستند. در این موضوع پرداخت نشدن به موقع حقوق فرهنگیان، رئیس‌جمهور متوجه شد که وزیر قابلیت لازم را نداشته و سرعت عمل به خرج داد و وزیر هم استعفا داد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تاثیر رفتار رئیس‌جمهور بر عملکرد سایر مدیران دولتی، گفت: وقتی نیروی انسانی احساس کند تضمینی جز تلاش و افزایش کارآمدی برای ادامه حضور در جایگاهش وجود ندارد، طبیعی است که تلاش خود را بیشتر می‌کند. البته ممکن است به این نتیجه هم برسد که تصویری که از بیرون برای اداره یک وزارتخانه یا سازمان و اداره داشت با آنچه در واقعیت وجود دارد متفاوت است بنابراین خودش استعفا داده و اجازه ندهد کارش به عزل بکشد زیرا عزل یک لطمه به اعتبار آن وزیر یا مدیر خواهد بود.

سلیمی‌نمین در پایان با با اعتقاد بر اینکه برخی وزرای دیگر دولت هم توانایی لازم را ندارند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور درباره این افراد هم باید سریعتر بررسی‌های لازم را انجام دهد و تصمیم قاطعی بگیرد. رئیس‌جمهور درباره وزیر آموزش و پرورش به این نتیجه رسید که باید این فرد تغییر کند و این تصمیم قابل تقدیر است.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80381

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر