آماده‌باش در پایتخت | تهرانی‌ها مراقب باشند

هواشناسی استان تهران درباره بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد. نیروهای خدمات شهری با توجه به این هشدار، در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

آماده‌باش در پایتخت | تهرانی‌ها مراقب باشند

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید، ماندگاری هوای سرد و یخبندان شبانه تا فردا صبح پیش‌بینی می‌شود.

 بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ فروردین) آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در ساعت‌های ظهر تا شب در نواحی شمال شرقی و ارتفاعات استان گاهی نیمه‌ابری و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در ارتفاعات گاهی رخداد مه و کولاک برف دور از انتظار نیست همچنین تا صبح فردا ماندگاری هوای سرد در نیمه‌شمالی استان و یخبندان شبانه سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما در استان مورد انتظار است و در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه (۱۵ و ۱۷ فروردین) افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان و بارش پراکنده در نواحی شمالی پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۱۴ فروردین) صاف از بعد از ظهر افزایش باد و قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دما ۱۹ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۱۵ فروردین) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد و در بعد از ظهر نیمه‌ابری با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه آلودگی - امین آباد با کمینه دمای ۹- سردترین ایستگاه هواشناسی بود

وضعیت بارندگی تهران طی ۲۴ ساعت گذشته

همچنین براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌هایی در تهران ثبت شد که بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه شمیرانات-اقدسیه به میزان ۲۹.۵ میلیمتر است.

در ایستگاه‌های آبعلی ۸.۴ میلیمتر،دماوند ۴.۳ میلیمتر، فیروزکوه ۴ میلیمتر، میگون ۱.۱ میلیمتر، ژئوفیزیک تهران و پردیس ۰.۶ میلیمتر و فرودگاه امام خمینی (ره) ۰.۰۱ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

لازم به ذکر است طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱- سردترین ایستگاه هواشناسی بود

هشدار شرکت آب منطقه‌ای تهران درباره سیلابی‌شدن رودخانه‌ها

شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، در روزهای پیش‌رو هشدار داد.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و بر اساس هشدار نارنجی‌رنگ این سازمان مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش‌بینی شده است که احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، و در نواحی کوهستانی، به‌ویژه گردنه‌ها، کولاک برف وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است، تقاضای ما از شهروندان این است که از هرگونه تردد، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری در روزهای پیش‌رو خودداری کرده و به تابلوهای هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند. با توجه به ماهیت فصل بهار، هر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد وکم‌توجهی و بی‌احتیاطی شهروندان به هشدارها، ممکن است خسارات و حوادث ناگوار به دنبال داشته باشد.

شایان ذکر است، شرکت آب منطقه‌ای تهران، در ایام نوروز در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار ‌سیلاب در حالت آماده‌باش است و رصد و پایش رودخانه‌های ‌استان تهران توسط اکیپ های گشت و بازرسی امورهای منابع آب تابعه و اطلاع‌رسانی‌های مکرر این ‌شرکت به منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

گفتنی است، هشدار احتمال وقوع ‌سیلاب کاملاً جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه تردد و اتراق در حاشیه ‌رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است.

آماده‌باش در پایتخت به دنبال هشدار هواشناسی تهران

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: نیروهای ما در سطح شهر در آمادگی کامل برای رفع آب گرفتگی‌های احتمالی به دنبال بارش باران در تهران هستند.

به گزارش عرشه آنلاین و بنابر اعلام سایت شهر، علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران  با اشاره به آغاز بارش باران از بامداد امروز در تهران، اظهار کرد: خوشبختانه نیروهای ما در سطح مناطق حضور داشتند و مشکل خاصی در ساعات اخیر برای شهروندان ایجاد نشد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه آب‌گرفتگی مشکل‌سازی در معابر تهران رخ نداد، خاطرنشان کرد: جز چند مورد آب‌ماندگی جزئی در برخی مناطق شمالی پایتخت، شاهد مشکل چندانی برای شهروندان تهرانی نبودیم.

جعفری با اشاره به آمادگی نیروهای خدمات شهری با توجه به پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش‌ها در تهران، یادآور شد: نیروهای ما در سطح شهر تهران حضور دارند تا در صورت آب‌گرفتگی و آب ماندگی در معابر، خدمات‌رسانی لازم را انجام دهند.

جعفری در پایان گفت: با توجه به اینکه بارش باران پراکنده و رگباری بود، نمی‌توان گفت که شدت بارش‌ها در نوار شمالی یا نوار جنوبی پایتخت بیشتر بوده است یا خیر؛ در نقاط مختلف شهر شاهد بارش رحمت الهی بودیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 79156

ارسال نظر