خبر مهم وزیر بهداشت درباره راه مقابله با امیکرون

وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت پیک ششم کرونا در ایران و راهکار مقابله با شیوع سویه امیکرون در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

خبر مهم وزیر بهداشت درباره راه مقابله با امیکرون

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت مشهد که نخستین مرکز درمانی تمام اتوماتیک کشور است، اظهار کرد: راه اصلی مقابله با امیکرون مقاوم کردن مردم از طریق واکسیناسیون است، این در حالی است که بیشتر افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علائم شبیه سرماخوردگی تجربه می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر مراکز درمانی کشور و پرسنل تمامی بیمارستان‌ها برای مقابله با امیکرون در آمادگی ۱۰۰ درصدی به سر می‌برند.

وی بیان کرد: مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه امیکرون به‌صورت قرارگاهی عمل خواهد کرد و همه مشکلات و برنامه‌ریزی‌ها رصد و بررسی شده و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی و قابلیت اجرایی دارد.

عین‌اللهی افزود: در طول پنج ماه گذشته ۱۳۴ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که رقم بالا و مناسبی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح بیمارستان ولایت در مشهد اظهار کرد: این بیمارستان هوشمند و اتوماتیک در ارائه خدمات، با دستور مقام معظم رهبری و مساعدت و کمک‌های معظم‌له ساخته شده است.

وی افزود: در قالب خدمات هوشمند، بسیاری از معاینات و اقدامات به صورت الکترونیکی و بدون کاربرد کاغذ و نسخه انجام خواهد شد و امیدواریم این خدمات در تمام کشور گسترش یابد.

عین‌اللهی افزود: احداث بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور در راستای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است که این طرح در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تازگی در مشهد رونمایی شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اعتبار طرح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه مشهد اظهار کرد: تخصیص اعتبار اینگونه طرح‌ها در قالب سفرهای استانی ریاست جمهور انجام می‌شود که امیدواریم در سفر ایشان به مشهد و خراسان رضوی شاهد آن باشیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7781

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر