مراقب واحد‌های قالیشویی غیرمجاز باشید

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: مردم مراقب قالیشویی‌های غیرمجاز باشند چراکه برخی افراد سودجو با استفاده از امکانات حداقلی به ایجاد واحد‌های صنفی غیرمجاز اقدام می‌کنند.

مراقب واحد‌های قالیشویی غیرمجاز باشید

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: مردم مراقب قالیشویی‌های غیرمجاز باشند چراکه برخی افراد سودجو با استفاده از امکانات حداقلی به ایجاد واحد‌های صنفی غیرمجاز اقدام می‌کنند.

 معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عموم برای خدمات قالی شویی اعلام کرد: با توجه به تجارب گذشته برخی افراد سودجو با استفاده از امکانات حداقلی مانند چند خط تلفن و یک دستگاه وانت بار و با تبلیغات گسترده نسبت به ایجاد واحد‌های صنفی غیرمجاز اقدام می‌نمایند که غالباً به دلیل نداشتن مجوز مربوطه، عدم تخصص کافی و تعهد کاری با شستشوی نامناسب و غیراصولی فرش موجب خسارت به اموال مشتریان می‌گردند.

اکبر تقوی شوازی متذکر شد: مردم باید برای انجام خدمات به واحد‌های صنفی مجاز و دارای مجوز فعالیت مراجعه و مراقب اینگونه واحد‌های غیرمجاز باشند، زیرا پیگیری شکایات و احقاق حقوق تضییع شده مصرف کنندگان به دلیل نداشتن مدارک هویتی لازم از جمله محل و پروانه کسب معتبر از سوی اینگونه واحد‌ها به دشواری ممکن می‌گردد.

وی افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه، لیست قالی شویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده است و مردم می‌توانند برای کسب اطمینان و استفاده از خدمات واحد‌های قالی شویی مجاز، به پورتال اتحادیه فوق به نشانی (WWW.Eght۱۳۵۱.com) مراجعه کرده و ضمن اطلاع از مراکز مجاز، آخرین نرخ خدمات قالی شویی شامل: نرخ شستشوی فرش (بر مبنای مترمربع، نوع شستشو و جنس فرش)، هزینه حمل و نقل و نحوه ارائه سایر خدمات مانند بسته بندی فرش، رفوگری، دارکشی و… و همچنین تلفن‌های رسیدگی به شکایات را مشاهده و دریافت نمایند.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت؛ با بیان این که بر اساس نرخ‌های ابلاغ شده نرخ شستشوی فرش بر مبنای متر مربع، نوع شستشو و جنس فرش مشخص می‌شود، آخرین نرخ مصوب خدمات قالی شویان اعلامی از سوی اتحادیه صنف مربوطه را جهت اطلاع عموم شهروندان تهرانی به شرح زیر اعلام نمود:

مراقب واحد‌های قالیشویی غیرمجاز باشید11

مراقب واحد‌های قالیشویی غیرمجاز باشید22

تقوی شوازی با اشاره به اینکه رعایت نرخ‌های مصوب شستشوی انواع فرش و موکت توسط تمام واحد‌های قالی شویی الزامی است اضافه کرد: این واحد‌ها در زمان انتقال فرش به قالی شویی موظف به ارائه رسید به مصرف کننده بوده و در زمان تحویل، فرش باید به روئیت صاحب کالا رسیده و تاییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ کنند.

وی یادآور شد: در تمام نوع شستشوها، عرضه کننده خدمت ملزم به رعایت زمان تعیین شده در رسید جهت تحویل فرش است.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات گفت: انجام خدمات اضافی مانند دارکشی، پرداخت و رفو، هزینه بسته بندی و کاور و لکه برداری و … توسط واحد‌های قالی شویی می‌بایست با توافق طرفین صورت پذیرد.

او اضافه کرد: متقاضیان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند شکایت خود را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74994

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر