خبر مهم کمیسیون آموزش مجلس درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: رتبه‌بندی معلمان بر مبنای توجه به افراد پرتلاش باشد.

خبر مهم کمیسیون آموزش مجلس درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به معیشت معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان باید اساسی و در چارچوب‌های خاص و تعریف‌شده و بر مبنای تلاش افراد باشد.

علیرضا پاک‌فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس راه نجات کشور را ارائه آموزش‎‌های درست و مناسبت به نسل جدید عنوان کرد و گفت: آموزش و تربیت صحیح دانش‌آموزان و تربیت انسان‌هایی در تراز شهید سلیمانی باید مدنظر آموزش و پرورش قرار گیرد.

او از کاهش بودجه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ کمتراز بودجه سال ۱۴۰۰ است و علی‌رغم همه تلاش‌ها و مسائلی مانند رتبه‌بندی معلمان و... وضعیت بودجه آموزش و پرورش و به طور کلی بخش آموزش کشور در سال آینده زیاد نیست و ممکن است مراکز آموزشی اعم از ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، نوسازی مدارس و ... متضرر شوند و برخی امورشان معطل بماند.

پاک‌فطرت گفت: هر کاری در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد باید معلمان راضی باشند تا بتوانند دانش‌آموزان را خوب تربیت کنند و مسائل حقوق و معیشت قشر فرهنگی و فرهنگیان باید برای همیشه مرتفع شود تا معلم با جایگاه اجتماعی که دارد دچار خدشه نشود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان از جمله مدیران مدارس و معاونین، دبیران، آموزگاران مربیان پرورشی، هنرآموزان فنی حرفه‌ای باید خرجشان به دخلشان بخواند و برسد تا دغدغه معیشت نداشته باشند و همانگونه که در بسیار‌ی از کشور‌ها سه قشر معلم و قاضی و پلیس از احترام خاصی برخور دارند در ایران هم باید این اقشار در ارائه خدمات خود به جامعه و گذران زندگی روزمره ایشان مشکلی نداشته باشند.

او تأکید کرد: رتبه‌بندی معلمان باید اساسی و اصولی و در چارچوب‌های خاص و تعریف شده خودبه طور کامل اجرا و بنای اجرای آن بر تشخیص و توجه به افراد کننده کار و پر تلاش از افراد کم کارتر باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برخی رفتار‌های تند و دور از اخلاق، اقتصاد کشور را دچار تزلزل می‌کند و لازم است نگاه همه مردم و مسئولان به نگاه و کلام رهبری معظم انقلاب باشد تا کشور مسیر درست پیشرفت را طی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهید کشورتان را نجات دهید، باید به سمت وسوی آموزش‌های درست بروید و آموزش‌ها را درست کنید، زیرا آموزش و پژوهش باید در صدر همه امور کشور باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74404

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر