خبر مهم اداره کل آموزش و پرورش قزوین

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش قزوین اعلام کرد: نظارت مدارس غیردولتی توسط مدارس و ادارات مناطق و نواحی انجام می‌شود. البته در این راستا کمیته‌ای تشکیل شده است؛ معاونت آموزش و پرورش و امور مالی عضو این کمیته هستند و فرایند نظارت را انجام می‌دهند.

خبر مهم اداره کل آموزش و پرورش قزوین

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: رؤسای ادارات در سطح استان موظف هستند هم‌چون مدارس دولتی بر مدارس غیردولتی نیز نظارت داشته باشند.

قاسم ابراهیم‌زاده، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش قزوین اعلام کرد: فرایند نظارت آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی به استناد قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی به عهده مناطق و نواحی است و رؤسای ادارات در سطح استان موظف هستند هم‌چون مدارس دولتی به مدارس غیردولتی نیز نظارت داشته باشند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش قزوین بیان کرد: مسئولین آموزش و پرورش و کارشناسان مدارس نظارت در حوزه‌های مختلف اداری و مالی را به عهده دارند.

او افزود: طبق ماده ۲ قانون تأسیس مدارس و مراکز دولتی تأمین نیرو، تأمین فضا، پشتیبانی، تجهیزات و بودجه بندی یک ساله در مدارس غیردولتی به عهده موسس است و موسس باید تمام موارد را بر اساس ضوابط ابلاغی آموزش و پرورش تأمین کند.

این مسئول ابراز کرد: داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و رشته مرتبط از جمله شاخص‌هایی است که مؤسس مدارس غیر دولتی باید نسبت به انتخاب نیرو لحاظ کند.

او عنوان کرد: بروز هرگونه تخلف توسط مدیر یا مؤسس مدارس غیردولتی در شورای نظارت استان که با حضور مناطق و نواحی تشکیل می‌شود رسیدگی می‌شود و اگر مؤسس دچار تخلف باشد طبق قانون ماده ۳۵ و اگر نیرو دچار تخلف شود طبق ماده ۳۴ قانون احکام برای افراد متخلف صادر می‌شود البته این در حالی است که تذکرات لازم انجام شده و اصلاحی صورت نگرفته است.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه نظارت بر مسائل آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی طبق قوانین به عهده موسس بوده و موارد طبق قانون انجام می‌شود، گفت: نظارت مدارس غیردولتی توسط مدارس و ادارات مناطق و نواحی انجام می‌شود؛ البته در این راستا کمیته‌ای تشکیل شده است؛ معاونت آموزش و پرورش و امور مالی عضو این کمیته هستند و فرایند نظارت را انجام می‌دهند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73877

ارسال نظر