خبر ناگوار برای شهروندان گرگانی | گرگان آب ندارد!

مدیر آب و فاضلاب شهرستان گرگان درباره کمبود و علت قطعی آب در برخی از نقاط گرگان توضیحاتی ارائه کرد.

خبر ناگوار برای شهروندان گرگانی | گرگان آب ندارد!

مدیر آب و فاضلاب شهرستان گرگان با اشاره به اینکه مردم گرگان تابستان پیش‌رو نیز با کمبود و قطعی آب مواجه می‌شوند، گفت: متأسفانه بارش‌های زمستان هم به حل این بحران کمک نکرد.

قربان غلامی، مدیر آب و فاضلاب شهرستان گرگان امروز دوشنبه «اول اسفند ۱۴۰۱» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به علت قطعی آب در برخی از نقاط گرگان اظهار کرد: خط آبرسانی شهر گرگان توسط شرکت آب منطقه‌ای گلستان در میدان مدرس در حال انجام است که متأسفانه به دلیل مشکل پیش آمده در روند اجرای پروژه مجبور به قطعی آب شدیم و آب حوالی فلکه مدرس، چهار راه بعثت و کوی انقلاب قطع شده که در حال حاضر با تلاش همکاران این مشکل رفع شده است.

او با اشاره به آخرین وضعیت آبرسانی شهرستان گرگان و بهبود قطعی‌های ساعتی، افزود: کمبود آب در تابستان امسال در گرگان وجود داشت که امیدوار بودیم با افزایش بارندگی‌ها در فصل زمستان شاهد بهبود وضعیت باشیم اما بر اساس آمار هواشناسی و آب منطقه‌ای گلستان بارش‌ها کمتر از نرمال بوده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان گرگان با اشاره به اینکه در حال حاضر کاهش دبی آب رودخانه‌ها و اُفت چاه‌ها هنوز برطرف نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر گرگان ۲۰۰ الی ۲۵۰ لیتر بر ثانیه نسبت به نیاز آبی خود در این ماه کمبود آب دارد.

غلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم منطقه امام رضا(ع) گرگان بیشترین مشکل را در تأمین آب دارند، افزود: وضعیت آبرسانی در سایر نقاط گرگان تحت کنترل است و شهروندان با تعبیه مخازن خانگی می‌توانند تا حدودی مشکل را برطرف کنند.

وی کمبود اعتبار را یکی از معضلات آب و فاضلاب در بهبود وضعیت آبرسانی دانست و تأکید کرد: خوشبختانه سال گذشته با تخصیص اعتبار مطلوبی که انجام شده شاهد اجرای مطلوب پروژه‌ها در بسیاری از بخش‌ها بودیم اما امسال میزان تزریق اعتبار کمتر از سال گذشته بوده و همین مسئله روند اجرای پروژه‌ها را با کُندی همراه کرده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان گرگان متذکر شد: اگر اعتبار خوبی تخصیص نیابد ممکن است بسیاری از پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب به فصل تابستان پیش‌رو نرسد و نیمه‌تمام باقی بماند، وضعیت منابع تأمین زیرزمینی رو به اتمام است و چاه‌های زیرزمینی دیگر پاسخگوی نیاز استان گلستان نیست.

غلامی با تأکید بر اینکه متأسفانه دبی چاه‌ها رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: جمعیت گرگان روند افزایشی دارد و هر ساله بالغ بر ۱۵ هزار نفر بر جمعیت گرگان افزوده می‌شود که به دنبال آن باید ۶۰ لیتر بر ثانیه بر آب مصرفی گرگان اضافه شود.

او شیرین‌سازی آب دریا را یکی از راه‌های رفع معضل کم‌آبی دانست و گفت: پروژه شیرین‌سازی آب دریای خزر در دست پیگیری بوده و مطالعات آن انجام شده است، امیدوارم با تحقق این پروژه شاهد رفع مشکلات مربوط به حوزه آب باشیم.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73521

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر