ماجرای جنجالی صف‌های طولانی نان در سیستان و بلوچستان چیست؟ + عکس

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان می‌گوید: ما در استان بحث افاغنه را داریم که کمی موجب افزایش و طولانی شدن صف‌های نان در شهر‌های مختلف شده بودند؛ در این راستا سعی کردیم با افزایش پخت و یک‌سره کردن برخی خبازی‌ها و مجتمع‌های پخت نان، ساعت پخت بیشتر شود و نان بیشتری تولید کنند

ماجرای جنجالی صف‌های طولانی نان در سیستان و بلوچستان چیست؟ + عکس

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان علت تشکیل صف‌های نان در استان را تشریح کرد.

محمدرضا سرگزی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر دو پروژه مهم تحت عنوان «سنتو» و مرحله سوم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان توسط اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: در قالب طرح «سنتو» که برای روستاییان و عشایر استان در حال اجراست روستاییان و عشایر استان که آرد خام دریافت می‌کنند در قالب فروشگاه‌های تعاون روستایی ساماندهی شده‌اند و برای همه فروشگاه‌ها داخل سامانه مربوطه آن کد تعریف کرده‌ایم و عملکرد این فروشگاه‌ها به طور مستمر در حال رصد است.

وی ادامه داد: بر این اساس از روستاییان و عشایر استان درخواست داریم سرپرستان خانوار آن‌ها آرد مورد نیاز خود را بر اساس همان کارتی که در سامانه تعریف شده دریافت کنند.

سرگزی گفت: طرح مهم دوم بحث هوشمندسازی یارانه آرد و نان است که مدتی است در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و روز گذشته نیز مرحله سوم این طرح در بحث شناورسازی سهمیه آرد خبازی‌ها آغاز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا از این پس سهمیه آرد نانوایی‌های استان سیستان و بلوچستان ثابت نخواهد بود و بر اساس تراکنش‌ها و میزان تولید نانی که انجام می‌دهند سهمیه آن‌ها افزایش یا کاهش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کیفیت نان بر اساس آمار اعلامی از سوی مرکز پژوهش‌های غلات، کیفیت نان تولیدی در استان در سطح بسیار مطلوب قرار دارد و در این زمینه جزو استان‌های اول کشور محسوب می‌شویم.

سرگزی اظهار داشت: ما در استان بحث افاغنه را داریم که کمی موجب افزایش و طولانی شدن صف‌های نان در شهر‌های مختلف شده بودند؛ در این راستا سعی کردیم با افزایش پخت و یک‌سره کردن برخی خبازی‌ها و مجتمع‌های پخت نان، ساعت پخت بیشتر شود و نان بیشتری تولید کنند که این موضوع تا حدودی در استان متعارف شده و ما مشکل صفوف را نداریم.

صف‌های طولانی نان در سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد:، اما انتظار ما این است که با توجه به اینکه جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفر از افاغنه در استان ما حضور دارند و سهمیه آردی برای آن‌ها پیش‌بینی نشده و در حال استفاده از سرانه مصرف مردم استان هستند، با تدابیر و کمک مسئولان استان سهمیه آن‌ها به صورت جداگانه تامین شود که ما بتوانیم فشار موجود را از سرانه مردم استان برداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72704

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر