خبر مهم درباره ماده ۲۸ اساسنامه فرهنگیان

ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باعث شده است که وزارت آموزش و پرورش در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه ها ، موسسات عالی و حوزه های علمیه اقدام به جذب نیرو نماید.

خبر مهم درباره ماده ۲۸ اساسنامه فرهنگیان

  در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، بندی با عنوان ماده ۲۸ وجود دارد برمبنای این بند آموزش و پرورش می‌تواند برای تامین بخشی از نیروی مورد نیاز خود از طریق برگزاری آزمون استخدام با توجه به رعایت ضوابط و مقررات از میان دانش‌ آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و دانشگاه های سراسر کشور، با شرط گذراندن حداقل دوره یکساله مهارت آموزی در «دانشگاه فرهنگیان» اقدام نماید.

نحوه جذب و استخدام از طریق ماده ۲۸

با توجه به قوانین و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، وزارت آموزش و پرورش تنها باید از میان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اقدام به جذب نیرو و استخدام معلم نماید. ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باعث شده است که وزارت آموزش و پرورش در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه ها ، موسسات عالی و حوزه های علمیه اقدام به جذب نیرو نماید. امکان جذب نیرو از طریق آزمون ماده ۲۸ به شرطی است که افراد پذیرفته شده در آزمون پس از طی مراحل گزینش و قبولی، به مرحله گذراندن دوره های مهارت آموزی دعوت می شوند.

مراحل جذب معلم از طریق ماده ۲۸

آزمون ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان بصورت کتبی برگزار می شود و نمره منفی نیز دارد. این آزمون به سه بخش تقسیم می شود:

۱. ابتدا دوره یک ساله کارورزی طی می شود و معاونت آموزشی گزارش فعالیت آن را به دانشگاه فرهنگیان می دهد.

۲. در بخش دوم معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، مهارت های دانشجو معلمان را ارزیابی می نماید و به آنها امتیاز می دهد.

۳. بخش سوم آزمون اصلح می باشد که از منابع اعلام شده توسط دانشگاه فرهنگیان انجام می پذیرد.

چگونه از زمان برگزاری آزمون ماده ۲۸ مطلع شویم؟

در طی چند سال اخیر آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ماده ۲۸) همزمان با آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی برگزار شده است، فراخوان آزمون استخدام آموزش و پرورش بصورت سراسری اطلاع رسانی میشود.

منبع: ایران استخدام

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72090

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • بهبود بهروزی

        مسیولین قبل از تصویب ماده ۲۸ باید از قبل فکر نکسری نیرو میکردن نه حالا از ۲۵سال پیش نیروی آموزشی کمبود بوده چرا بفکر و چاره نبودن و به فکر نیروی متخصص و آموزش دیده نبودن
        مگه فارغ‌التحصیلان حوزوی دبیری خواندن کع بیان سر کلاس آنها استاد سر منبر هستن باید برن روی منبر با رفتار و کردارشان مردم را به دین اسلام راغب شوند نه اینکه بیان سر کلاس در و مورد مضحکه دانش آموزان بشوند
        التماس تفکر
        هر کسی را ........

      • محمد

        ازمون استخدامی اموزش و پرورش بر اساس مصوبه 833 شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان برای جذب و استخدام معلم و کارمند برای اموزش و پرورش از بین تحصیل کردگان دانشگاه های سراسری برگزار می گردد و ربطی به ماده 28 ندارد و براساس مصوبه 833 شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی ازمون استخدامی برای جوانان تحصیل کرده دانشگاهی برگزار می گردد و استمرار ازمون استخدامی دلگرمی بزرگی برای خانواده های ایرانی برای اشتغال در اموزش و پرورش است .

      ارسال نظر