خبر مهم مجلس برای دکتر معلم‌ها | تبدیل وضعیت استخدامی این معلمان کلید خورد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رایزنی برای فرستادن دکترمعلم ها به دانشگاه فرهنگیان و تبدیل وضعیت به هیات علمی خبر داد.

خبر مهم مجلس برای دکتر معلم‌ها | تبدیل وضعیت استخدامی این معلمان کلید خورد

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره مباحث مطرح شده برای انتقال دکتر معلم‌ها به دانشگاه فرهنگیان گفت: تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ دکترمعلم داریم که با توجه به اینکه کیفیت آموزش دادن به معلم‌ها را دارند و می‌توانند معلم تربیت کنند در جای بهتری استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: خبر جدید از بودجه لایحه رتبه‌بندی معلمان | منابع رتبه‌بندی معلمان چقدر افزایش یافت؟

دکتر معلم ها به گروهی از معلمان اطلاق می شود که دارای مدرک دکتری هستند.

به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رئیس مجلس هم صحبت‌هایی در این باره کرده ایم، ولی هنوز توافقی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: آغاز ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش | استخدام معلم در شهرهای مختلف از جمله تهران

مسئله کمبود هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان جدی است به گونه ای که مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که از مجلس رای اعتماد نگرفت در این باره گفته حدود ۸۰ هزار دانشجو داریم که در این دانشگاه در حال تحصیل هستند اما شمار اعضای هیئت علمی که برای این دانشجویان تدریس می‌کنند حدود ۸۰۰ نفر است. یعنی نسبت دانشجو به استاد ۱۰۰ به یک است.

وزیر آموزش و پرورش برای انتقال دکتر معلم‌ها توافق ضمنی با مجلس داشته، منادی ضمن اعلام این خبر می‌گوید با انتقال آن‌ها تبدیل وضعیت شده و به هیات علمی دانشگاه تبدیل می‌شوند.  

عده‌ای هم سال هاست که در آموزش و پرورش مامور خدمت هستند، دکتری دارند، ولی معلم محسوب شده و همان حقوق را می‌گیرند که این افراد نیز تبدیل وضعیت خواهند شد.  

منادی انتقادات مطرح شده درباره حذف این افراد از مدارس و کاهش کیفیت تدریس به دانش آموزان را قبول نمی‌کند، زیرا معتقد است که در مدارس برای آموزش و تربیت دانش آموزان معلمی با مدرک لیسانس هم کافی است.

حقوق دکترمعلم ها در آموزش و پرورش همیشه مورد اعتراض بوده زیرا این افراد معتقدند که طبق قوانین مختلف باید حقوق این افراد با حقوق شاغلان در وزارت علوم که مدرک دکتری دارند برابری کند. اما اکنون این گونه نیست و این موضوع باعث خروج این افراد از عرصه تعلیم و تربیت خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:  ۶۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش مدرک لیسانس به پایین هستند، ۱۹۰ هزار نفر فوق لیسانس وجود دارد که کیفیت لازم برای تدریس در مدارس را دارند، ولی از بین دکتر معلم‌ها را می‌توان به دانشگاه فرهنگیان منتقل کنیم و در آنجا زیر نظر وزارت علوم می‌شوند و مثل هیات علمی دانشگاه‌ها حقوق دریافت خواهند کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7204

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر