استخدام و به‌کارگیری ۴ هزار طلبه در آموزش و پرورش

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: بیش از ۴ هزار خواهر و برادر از طریق آزمون به آموزش و پرورش اعزام کردیم.

استخدام و به‌کارگیری ۴ هزار طلبه در  آموزش و پرورش

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: بیش از ۴ هزار خواهر و برادر از طریق آزمون به آموزش و پرورش اعزام کردیم.

 آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در جلسه شورای اداری حوزه علمیه مازندران، اظهار کرد: امروز برای نخستین‌بار  حوزه از اسناد راهبردی و کلان ۵ ساله و بیش از ۱۰۰ طرح بزرگ تحولی برخوردار است.

این مسؤول به واسپاری اختیارات اشاره کرد، گفت: در مورد شهرها و استان‌ها عقیده ما واسپاری مسؤولیت و اختیارات است و تا جایی امکان دارد به قم وصل نباشد و قدم به قدم اسمحور شود و در آینده کمیته علمی، پایان نامه و رشته‌ها بیاید.

وی با بیان اینکه محور دوم در مدیریت استان‌ها ارتقا است که ۲۰ محور دارد، اضافه کرد: سطوح عالی آموزش در شهرهای بزرگ افزایش پیدا کند تا طلبه‌ها در همان شهرها سطوح عالی را بگذرانند و درس‌های خارج شکل بگیرد و برای اولین بار در سه سال گذشته ۵۰ درس را رسمی کردیم و همه امتیازات قم شامل حال طلاب می‌شود.

اعرافی به درخت‌واره رشته در حوزه اشاره کرد، گفت: به مدت ۴ سال بیش از ۸۰۰ استاد کار کردند که برای اولین بار قلب حوزه ۵۰۰ رشته دارد که تمامی رشته‌ها در همه حوزه‌ها زیر نظر حوزه هستند که ۹۰ رشته در حال اجرا است.

اعرافی با بیان اینکه در آمایش انچه دنبال می‌کنیم خروجی هدفمند حوزه است و ما سال‌ها خروجی هدفمند نداشتیم، گفت: سالانه بیش از ۲ هزار نفر مراقبت حوزه با توجه به نیاز جامعه و نظام نیاز دارد، وارد اجتماع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران ۲۷۰ طلبه وارد آموزش و پرورش شدند، گفت: در قوه قضائیه ۸۰ نیرو وارد شدند که از سال آینده این تعداد به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

این مسؤول به حفظ نیروهای قوی و آینده‌دار در حوزه اشاره کرد، اضافه کرد: ما در حوزه ۶ هزار نیروی ممتاز و نخبه داریم که باید حفظ شوند که از طریق حوزه و خیرین حمایت می‌شوند.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: در کشور ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه‌های علمیه کشور بوده است که با توجه به بودجه خوبی که تامین شده است در ۲ سال آینده کار را تمام می‌کنیم و در استان مازندران ۷ پروژه نیمه‌تمام در طرح است که برای اتمام آن به استان کمک می‌کنیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6826

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر