کنکوری‌ها بخوانند!

توصیه می‌شود داوطلبان آزمون سراسری روز قبل از آزمون نخوابند تا شب آزمون خواب آرامی داشته باشند و سرجلسه کنکور احساس خواب‌آلودگی نداشته باشند و بتوانند به خوبی، پاسخگوی سوالات آزمون سراسری باشند.

کنکوری‌ها بخوانند!

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به داوطلبان آزمون سراسری توصیه کرد: از وقت گذاشتن بیش از حد برای سئوالاتی که پاسخ آن را نمی‌دانند، حذر کنند.

فردین منصوری، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه توصیه می‌شود کنکوری‌ها ۲۴ ساعت قبل از برگزاری آزمون سراسری هیچ نوع مطالعه‌ای نداشته باشند، گفت: بهتر است کنکوری‌ها یک روز مانده به کنکور را استراحت کرده و به تفریح یا سرگرمی که به آن علاقه دارند، مثل فیلم دیدن، موسیقی گوش دادن، فعالیتهای ورزشی سبک و یا هر تفریح دیگری که دوست دارند، بپردازند.

منصوری با بیان اینکه داوطلبان باید روز قبل از آزمون وسایل مورد نیاز خود را آماده کنند، به داوطلبان توصیه کرد: از همراه بردن ساعت سرجلسه آزمون غافل نشوند تا بتوانند زمان را بهتر مدیریت کنند.

 رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: همچنین توصیه می‌شود داوطلبان آزمون سراسری روز قبل از آزمون نخوابند تا شب آزمون خواب آرامی داشته باشند و سرجلسه کنکور احساس خواب‌آلودگی نداشته باشند و بتوانند به خوبی، پاسخگوی سوالات آزمون سراسری باشند.

منصوری گرفتن کارت ورود به جلسه و شناسایی محل برگزاری آزمون سراسری یک روز قبل از برگزاری آزمون را برای کنکوری‌ها ضروری عنوان کرد و افزود: بهتر است داوطلبان زودتر از زمان اعلام شده در محل آزمون حاضر شوند، چون حضور زودهنگام سرجلسه می تواند در ایجاد آرامش نسبی در داوطلبان تا آغاز فرآیند برگزاری آزمون نقش اساسی داشته باشد.

منصوری با توصیه به خوردن غذای سبک شب قبل از برگزاری آزمون سراسری، گفت: کنکوریها باید صبح روز آزمون یک صبحانه معمولی صرف کرده که ترجیحا حاوی مواد قندی باشد تا سرجلسه کنکور احساس ضعف نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه داوطلبان سرجلسه آزمون باید سوالات را به ترتیب دفترچه با در نظر گرفتن زمان هر درس پاسخ بدهند، گفت: توصیه می ‌شود داوطلبان ابتدا سوال را به طور کامل مطالعه کرده و بعد از خواندن همه گزینه‌ها، گزینه درست را انتخاب کند، چون گاهی ممکن است یک سوال دارای گزینه های انحرافی باشد که نخواندن همه گزینه‌ها فرصت پاسخگویی درست را از داوطلب خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید از سوالات سخت رد شوند، تاکید کرد: توصیه می‌شود داوطلبان اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانند کنار آن یک علامت زده و آن سوال را جا گذاشته تا بعد از اتمام سوالات در صورتی که زمان پاسخگویی به سوالات آن درس تمام نشده بود، مجددا به سوال برگشته و مدت زمان بیشتری برای یافتن پاسخ سوال اختصاص دهند.

منصوری با بیان اینکه هر نوع بحث در مورد برگزاری آزمون سراسری یا نتیجه آن با کنکوری‌ها ممنوع است، گفت: بحث کردن در این مورد چه مثبت و چه منفی اضطراب داوطلبان را بالا برده و این موضوع می تواند در پایین آمدن کارایی ذهن داوطلبان سرجلسه کنکور تاثیر داشته باشد.

او با اشاره به اینکه برگزاری کنکور دی ماه همچون دادن یک فرصت اضافه برای شرکت در آزمون سراسری به داوطلبان است، گفت: اگر داوطلبان به کنکور پیش رو صرفا به دید یک کنکور آزمایشی نگاه کنند، بهتر می توانند سرجلسه آزمون توانایی‌های خود را نشان دهند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67000

ارسال نظر