جزئیات بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش اعلام کرد

جزئیات اجرای بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده اعلام شد.

جزئیات بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش اعلام کرد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، گفت: امسال اجازه فعالیت به ۸۷۳ مدرسه غیر دولتی از مجموع ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی به دلیل نداشتن استانداردهای لازم داده نشد.

احمد محمودزاده در نشست خبری پیرامون هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از عناصر برنامه‌ریزی اموزشی در کنار بحث نیروی انسانی، محتوا و امکانات آموزشی و کمک آموزشی، موضوع فضای مدارس است‌. این امر مستقیما بر روی جسم و روان بچه‌ها اثرگذار است.

او با اشاره به اهمیت مطلوبیت فضا در ایجاد انگیزه دانش آموزان، توضیح داد: در قانون مدارس غیر دولتی نیز به این امر اشاره شده که مدرسه باید دارای استاندارد خاص اعم از فضا و... باشد. در سند تحول بنیادین نیز به این امر اشاره شده است. در سال گذشته ورود خوبی به این حوزه داشتیم. امسال به ۸۷۳ مدرسه غیر دولتی اجازه فعالیت داده نشد. مجموعه‌های در حال فعالیت باید استانداردهای لازم را داشته باشند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، حدود ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری در حال آموزش هستند و مسائل آموزشی و پرورشی این مناطق در حال بررسی است تا به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی این مناطق کمک کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ۲۴ الی ۳۰ دیماه هر سال مقارن با هفته شوراهای آموزش و پرورش است که فرصتی برای همه ذی نفعان است تا ارزیابی شوند تا چه اندازه در مسیر تعلیم و تربیت مشارکت عمومی قدم برداشته‌اند، ادامه داد: آموزش و پرورش برای موثر بودن در مسیر پیشرفت و تعالی کشور نیازمند مشارکت همگامی و تبدیل شدن به یک اولویت در گفتمان‌های رسمی و غیر رسمی است. باید پیوستگی عمیق بین شرکای آموزش و پرورش و ذی نفعان انجام گیرد تا قانونی از ظرفیت بخش‌های مختلف جامعه بهره‌مند شود.

محمودزاده افزود: این مشارکت بیشتر باید چند وجهی باشد. به نوعی چرخش‌های تحول آفرین در سند تحول دولت مردمی از مشارکت صرفا مالی خانواده‌ها به مشارکت چندوجهی خانواده‌ها، مردم و نهادهای عمومی و غیر دولتی باید چرخش پیدا کند.

او در بخش دیگر سخنان خود درباره پیگیری بیمه معلمان مدارس غیردولتی نیز توضیح داد: بحث بیمه این افراد نیز به ویژه در مناطق محروم مد نظرمان است. پیگیری‌هایی اتفاق افتاده که به عدد ۵۰ هزار تا نیز رسیده‌ایم. در حال رصد هستیم و با وزارتخانه آموزش و پرورش نیز تفاهم‌هایی برای سال تحصیلی آینده اتفاق افتاده تا «بیمه تکمیلی» همکاران مدارس غیر دولتی انجام شود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65527

ارسال نظر