خبر مهم آموزش و پرورش برای معلمان | جزئیات ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان اعلام شد

سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش برای معلمان | جزئیات ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان اعلام شد

«سیدسعید مقدم‌زاده» سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، با یادآوری آغاز فرآیند ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان از ابتدای تیرماه، اظهار کرد: ضروری است فرهنگیان متقاضی بیمه تکمیلی با مراجعه به آدرس اینترنتی https://apps۱.dana-insurance.ir اطلاعات خود و افراد تحت تکفل را در سامانه ثبت کنند، بر این اساس روش ورود به درگاه ثبت نام، با نام کاربری و رمز عبور پیش فرض مطابق بخشنامه ارسالی به مناطق، امکان‌پذیر خواهد بود.

او با تاکید به اینکه مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ تیرماه تعیین شده است، اضافه کرد: فرهنگیان عزیز دقت کنند چنانچه بخواهند اطلاعات افراد تبعی خود را وارد کنند، می‌بایست پس از ورود و اطمینان از صحت اطلاعات خود (سرپرست) قسمت مربوط به اطلاعات افراد تحت تکفل را نیز به طور کامل وارد کرده و پس از اطمینان از صحت آن تایید نهایی را انجام دهند.

مقدم‌زاده افزود: بدیهی است چنانچه اطلاعات خواسته شده بدرستی وارد نشود، مشکلاتی در ارائه خدمات بیمه‌ای به همکاران را شاهد خواهیم بود لذا مجددا تاکید می‌کنم که همکاران محترم در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

و در ادامه درباره صحبت‌های محمد اسکندری؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری که خواستار تجمیع بیمه تکمیلی بازنشستگان فرهنگی تحت پوشش این صندوق همانند شاغلین آموزش و پرورش در بیمه دانا شده بود، گفت: پیشنهاد مدیرعامل صندوق بازنشستگی قابل بررسی است، و بطور کلی از هر اقدامی که باعث ایجاد رضایت در جامعه فرهنگیان چه شاغل و چه باز نشسته باشد استقبال خواهیم کرد، اما بر همگان واضح است که پیشکسوتان محترم وقتی از دستگاه خارج می‌شوند متولی اصلی امور معیشتی ایشان صندوق‌های بازنشستگی هستند و تصدی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه به حداقل کاهش می‌یابد عملا دستگاه نمی‌تواند خیلی دخل و تصرفی در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد.

مقدم‌زاده تصریح کرد: در مورد بحث بیمه تکمیلی بازنشسته‌ها باید بگویم این بیمه موضوعی بوده که ما براساس وظایف و اختیارات خود در اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت، برای شاغلین پیگیری کرده‌ایم و این اتفاق اگر بخواهد درمورد پیشکسوتان محترم هم بیفتد، در سطوح بالاتر دولت و سایر حوزه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد و پس از تامین منابع لازم از سوی صندوق بازنشستگی کشوری که از نظر قانونی منابع کافی جهت تامین این مهم را در اختیار دارد، انجام می‌پذیرد و آموزش و پرورش نیز به شرط تامین منابع و تضمین‌های لازم از آن استقبال کرده هرچند که به تنهایی نمی‌تواند در مورد آن تصمیم گیرنده نهایی باشد.

سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کارمندان بازنشسته خیلی از نهاد‌ها علاقه دارند که زیر پوشش بیمه‌ای باشند که شاغلین نیز از آن برخوردار هستند، گفت: واقعیت این است که قیمت تمام شده ارائه خدمات بیمه‌ای برای شاغلین و بازنشستگان متفاوت است. در چنین تصمیماتی مقدورات و قوانینی که به ما اجازه می‌دهد کاری را انجام بدهیم، اهمیت دارد.

او افزود: به هرحال اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد، باید تامین منابع لازم و سایر موارد آن را در قالب تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی منعقد می‌شود، پیگیری کرد.

مقدم‌زاده با اشاره به اینکه مدیرعامل صندوق بازنشستگی صرفا یک پیشنهاد در مورد تجمیع بیمه شاغلین و بازنشستگان داده، گفت: پیشنهادی که جناب اسکندری داده‌اند به نوعی این سوتفاهم را برای بازنشسته‌های ما ایجاد می‌کند که احساس کنند شاید حق‌شان توسط آموزش و پروش نادیده گرفته شده درحالی که واقعا اینطور نیست.

او در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا پس از انعقاد قرارداد با بیمه دانا، پرتفوی بیمه‌ای وزارت آموزش و پرورش (بیمه ساختمان‌های آموزش و پرورش، حوادث و…) به طور کامل زیرنظر بیمه دانا قرار گرفته است یا خیر، توضیح داد: بله این موضوع به عنوان یکی از بند‌ها در تفاهم‌نامه با بیمه دانا در نظر گرفته شده است.

مقدم‌زاده درباره جلوگیری از تکرار ضریب خسارتی که سال‌ها قبل در همکاری با بیمه ایران پیش آمد و وجود نگرانی از این بابت در مورد تفاهم‌نامه با بیمه دانا نیز اظهار کرد: من فقط می‌توانم بگویم با تدابیری که اندیشیده شده است جای نگرانی وجود ندارد و برای ادامه این خدمت‌رسانی از سمت شرکت بیمه و وزارت آموزش و پرورش اهتمام جدی وجود دارد./ راهبرد معاصر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27742

ارسال نظر