پیک هشتم کرونا در ایران | مصوبات جدید ستاد ملی کرونا اعلام شد

مهم‌ترین تصمیمات و مصوبات جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا اعلام شد.

پیک هشتم کرونا در ایران | مصوبات جدید ستاد ملی کرونا اعلام شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مهم‌ترین تصمیمات و مصوبات جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا را تشریح کرد.

عباس شیراوژن گفت: احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته های آینده با توجه به گسترش بیماری در کشورهای منطقه، شرق آسیا و کشور های اروپایی وجود دارد.

او افزود: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام بسیار مهم است؛ به ویژه در مدارس و دانشگاه ها و تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته باشد، در جلسه ستاد مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آمادگی مراکز درمانی و تیم های واکنش سریع برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز، تشدید مراقبت های مرزی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و تشکیل کمیته ویژه ای برای تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی با حضور دستگاه های مختلف، از دیگر تصمیمات ستاد ملی کرونا در جلسه روز شنبه بود.

ضرورت دریافت واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: واکسیناسیون مجدد کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسنشان گذشته باشد، ضروری است.

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: احتمال افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در هفته های آینده با توجه به گسترش بیماری در کشورهای منطقه، شرق آسیا و کشور های اروپایی وجود دارد.

او ادامه داد: هموطنان باید  فاصله اجتماعی را رعایت و  از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام  به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کنند.

شیراوژن ادامه داد: واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آن ها گذشته ، ضروری است.

سخنگوی  ستاد ملی کرونا از آمادگی مراکز درمانی و تیم های واکنش سریع برای مقابله با شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز خبر داد و گفت: مراقبت های مرزی در مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی افزایش یافته اند.

او در پایان اعلام کرد: کمیته ویژه ای برای تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی با حضور دستگاه های مختلف تشکیل شده است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63343

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر