ماجرای ۴ شرکت متخلف دارویی چه بود؟

برای چهار شرکت دارویی به اتهام اخلال در نظام دارویی و گران‌فروشی پرونده تشکیل شده که تحقیقات در حال انجام و در شرف ارسال به مرجع قضایی است.

ماجرای ۴ شرکت متخلف دارویی چه بود؟

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: وزارت بهداشت همچنین تقاضای کاهش مالیات را داشت که نهادهای مربوطه با تاخیر این را اجرایی کردند.

ستایشی افزود: سازمان غذا و دارو با سامانه‌های خود قابلیت رصد و پیش بینی موجودی‌ها را دارد. سازمان برنامه و بودجه تکالیفی دارد که باید اقداماتی را انجام دهد و اشکالات موجود را رفع کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی شرکت‌های دارویی علیرغم اینکه مواد اولیه برخی داروها را در اختیار داشتند از تولید صرف نظر کرده و یا احتکار کردند.

به گفته وی، برای چهار شرکت دارویی به اتهام اخلال در نظام دارویی و گرانفروشی پرونده تشکیل شده که تحقیقات در حال انجام و در شرف ارسال به مرجع قضائی است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: پرونده یکی از این شرکت‌ها همین امروز به دادسرای تهران ارسال شده است و مقرر شده این پرونده‌ها به صورت ویژه بررسی شود.

ستایشی گفت: همچنین بنا شده که این مسئله از سوی دادستانی کل کشور هم بررسی و تصمیماتی اخذ شود. همچنین کارگروهی از سازمان بازرسی، وزارت بهداشت، دادستانی کل و سازمان غذا و دارو تشکیل شده و این کارگروه در حال بررسی اخرین وضعیت دارویی کشور هستند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 61087

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر