گرگ ایرانی در آمریکا جنجال به‌پا کرد | سخنان جالب هادی چوپان پس از قهرمانی در مسترالمپیا + تصاویر

«هادی چوپان» گرگ ایرانی با تاریخ‌سازی در آمریکا، قهرمان مسترالمپیا شد. چهره شاخص پرورش اندام ایران با درخشش در رقابت‌های حرفه ای مسترالمپیا، برای نخستین بار عنوان قهرمانی این رویداد بزرگ‌ را از آن خود کرد.

گرگ ایرانی در آمریکا جنجال به‌پا کرد | سخنان جالب هادی چوپان پس از قهرمانی در مسترالمپیا + تصاویر

المپیای امسال با یک اتفاق غیرمنتظره برای ایرانی‌ها همراه بود و برای نخستین بار در تاریخ این رقابت‌ها یک ایرانی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد! پیش‌تر عناوین قهرمانی بین ورزشکاران آمریکایی، اروپایی و حتی آفریقایی دست به‌دست می‌شد و آخرین بار که یک آسیایی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود برمی‌گردد به ۴۰سال پیش که یک ورزشکار لبنانی جایزه ساندو (جایزه ویژه قهرمان مستر المپیا) را کسب کرد.

حالا این جایزه معتبرترین رقابت‌های پرورش‌اندام به یک ایرانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: هالک ایرانی باز هم سوسک شد! | هادی چوپان بخاطر آبروی ایران به سیم آخر زد !

هادی چوپان

آرنولد، رونی کولمن، جی کاتلر، بیگ رمی، فیل هیث و دکستر جکسن اسطوره‌های ورزش بدنسازی هستند که پیش از این توانسته‌اند عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کنند و حالا نام یک ایرانی در بین قهرمانان پرآوازه مستر المپیا قرار گرفته است. هادی چوپان ملقب به گرگ پارسی در سومین دوره حضورش در این رقابت‌ها موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند و نخستین ایرانی باشد که با ساندو به کشور بازمی‌گردد. مسابقات مستر المپیا هر ساله اواخر سال میلادی به میزبانی لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود و بدنسازان حرفه‌ای دنیا در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. چوپان در ۲ دوره قبلی حضورش عناوین چهارم و سوم را کسب کرده بود و خیلی‌ها اعتقاد داشتند او به‌خاطر اینکه از طرف اسپانسر قدرتمندی حمایت نمی‌شود هر بار عنوان قهرمانی را از دست می‌دهد. اما این بار چوپان با مربیگری هنی رامبد موفق شد قهرمان مستر المپیا شود و بالاتر از لانسفورد، نیک واکر، برندون کوری و بیگ رامی قرار گیرد.

هادی چوپان

هادی چوپان

هادی چوپان

هادی چوپان

هادی چوپان

هادی چوپانی؛ از گچ‌کاری تا قهرمانی در مسترالمپیا

بیگ رمی مصری که سال گذشته عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود پس از اعلام نام هادی چوپان به‌عنوان نفر نخست به سمت گرگ پارسی آمد و برای او دست زد تا کار بزرگ چوپان بیش از پیش مشخص شود. هادی چوپان اهل استان فارس است که سال‌ها در حرفه گچ‌کاری ساختمان فعال بوده. او همیشه این موضوع را با افتخار اعلام کرده است که «من کار را با زور بازویم انجام می‌دهم و از کسی توقعی ندارم!» چوپان که مشکل شنوایی دارد پس از قهرمانی اعلام کرد طی این سال‌ها به‌دلیل ناشنوایی خیلی اذیت شده است. او متولد سال۱۳۶۶ است که بدنسازی را از سال۱۳۷۹ آغاز کرده و طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو تیم ملی بوده است. چوپان پس از کسب کارت حرفه‌ای از رقابت‌های آماتور خداحافظی کرد و به‌صورت انفرادی و بدون حمایت مسئولین ورزش در رقابت‌های مختلف حاضر شده است.

هادی چوپان

هادی چوپان

چوپانی: به عشق مردم ایران قهرمانی را تکرار می‌کنم

چوپان پس از قهرمانی در معتبرترین مسابقات بدنسازی دنیا گفت: «هدفم این است که باز هم این عنوان را به عشق مردم ایران تکرار کنم. امیدوارم این قهرمانی مقداری از غم‌های مردم ایران را کم کند و توانسته باشم نماینده و سرباز خوبی برای ایران باشم. این مدال را به بانوان شریف ایران و مردم ایران در هر کجای دنیا هستند، تقدیم می‌کنم. امیدوارم شادی مهمان خانه همه باشد، نژادپرستی در بین ما نباشد، همه از هر کشوری که هستیم با هم دوست باشیم و به یکدیگر افتخار کنیم.»

هادی چوپانی قهرمان مسترالمپیای جهان شد

هادی چوپان (زاده ۴ مهر ۱۳۶۶ در ابنو، شهرستان سپیدان، استان فارس) بدن‌ساز حرفه‌ای اهل ایران است. او از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرد و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده‌ است. چوپان چندین دوره در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام شرکت کرده و عناوین ملی و بین‌المللی مختلفی را کسب کرده‌است.

چهره شاخص پرورش اندام ایران با درخشش در رقابت‌های حرفه ای مسترالمپیا، برای نخستین بار عنوان قهرمانی این رویداد بزرگ‌ را از آن خود کرد.

هادی چوپان پس از قهرمانی در مسترالمپیا چه گفت؟

هادی چوپان عنوان قهرمانی خود در رقابت های معتبر مسترالمپیا را به بانوان ایران تقدیم کرد.

هادی چوپان قهرمان پرآوازه پرورش اندام ایران پس از کسب عنوان قهرمانی رقابت های معتبر مسترالمپیا در آمریکا، گفت: هدفم این است که باز هم این عنوان را به عشق مردم ایران تکرار کنم. امیدوارم این قهرمانی مقداری از غم های مردم ایران را کم کند و توانسته باشم نماینده و سرباز خوبی برای ایران باشم.

قهرمان مسترالمپیای ۲۰۲۲ افزود: این مدال را به بانوان شریف ایران و مردم ایران که در هر کجای دنیا هستند، تقدیم می‌کنم. امیدوارم شادی مهمان خانه همه باشد، نژادپرستی در بین ما نباشد، همه از هر کشوری که هستیم با هم دوست باشیم و به یکدیگر افتخار کنیم.

هادی چوپان

هادی چوپان ملقب به گرگ ایرانی با برتری مقابل بهترین های پرورش اندام جهان، عنوان با ارزش قهرمانی در رقابت های مسترالمپیا در آمریکا را بدست آورد.

درک لانسفورد و نیک واکر هر دو از آمریکا نیز در مقام‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

براندون کوری و بیگ رامی قهرمان دوره قبل نیز در رده‌های بعدی ایستادند.

چوپان پیش از این در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به مدال برنز این مسابقات رسید و امسال با کسب عنوان قهرمانی برای نخستین بار به عنوان یک آسیایی به این افتخار رسید.

عناوین و افتخارات:

۶ مدال کشوری شامل ۳ طلا، ۲ نقره، ۱ برنز

نقره جهان، ۲۰۱۲

طلای آسیا، ۲۰۱۳

اوورال آسیا، ۲۰۱۳

طلای جهان، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵

طلای اورال مِستر المپیا، ۲۰۱۷

نقره مسابقات شروکلاسیک، ۲۰۱۷

نقره مسابقات گرَند پری، ۲۰۱۷

نقره مسابقات سان مارینو، ۲۰۱۷

نقره دبی اکسپو، ۲۰۱۸

طلای مسابقات مستر المپیا، پرتغال، ۲۰۱۸

طلای مسابقات گرَند پری کره جنوبی، ۲۰۱۸

طلای مسابقات ونکوور پرو کانادا، ۲۰۱۹

برنز مِستر المپیا ، ۲۰۱۹

مقام چهارم مستر المپیا ۲۰۲۰

مقام سوم مستر المپیا ۲۰۲۱.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60629

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر