ماجرای آلودگی نفتی آب بندرعباس چیست؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره دنبال وقوع آلودگی نفتی در غرب شهر بندرعباس و آلودگی آب این شهر توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای آلودگی نفتی آب بندرعباس چیست؟

عبدالجبار ذاکری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به دنبال وقوع آلودگی نفتی در غرب شهر بندرعباس و پس از اطلاع از این رویداد، بازرسان بهداشت محیط با توجه به وظیفه نظارت بر آب در سطح توزیع اقدام به تشدید نظارت و افزایش تعداد نمونه های شیمیایی و میکروبی کردند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه قبل از اینکه آلودگی وارد حوضچه آبگیر آب‌ شیرین‌کن شود فعالیت آب شیرین کن متوقف شده بود و هیچ گونه آلودگی وارد مخازن نشده است ولی همچنان فعلا آب شیرین کن منطقه از دسترس خارج شده است.

معاون بهداشتی تصریح کرد: هم اکنون آب مورد نیاز شهر بندرعباس از ایستگاه دیگری تامین می شود و در بررسی‌ها و نمونه برداری های انجام شده نیز مشخص شده آب بندرعباس هیچ‌گونه آلودگی ندارد.

ذاکری با اشاره به اینکه حفظ سلامت آب بسیار اهمیت دارد خاطرنشان کرد: آزمایشاتی که توسط بازرسین طی چند روز گذشته صورت گرفته است نشان میدهد آب شرب فعلی بندرعباس از نظر میکروبی سالم است و مشکلی ندارد ولی نظارت ها همچنان ادامه و تشدید شده است.

معاون بهداشتی گفت: جهت اطمینان بیشتر در رابطه با تعیین میزان مواد نفتی و مواد آلی از آب شهر بندرعباس بطور مستمر نمونه گرفته و به آزمایشگاه ارسال می‌شود که تاکنون موردی مثبت گزارش نشده است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60377

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر