بحران کمبود معلم در مدارس و مجوز استخدام آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر اینکه در استان با کمبود مربی در مدارس به‌خصوص مربیان پرورشی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مواجه هستیم و متأسفانه اجازه استخدام نداریم

بحران کمبود معلم در مدارس و مجوز استخدام آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از کمبود مربی در مدارس استان خبر داد و گفت: کمبود مربی در حوزه پرورشی بیشتر محسوس است.

سیدرضا نظری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتقای کیفیت آموزشی در آموزش و پرورش در چهار محور دانش‌آموزان و مخاطبین، معلمان و دست‌اندرکاران آموزشی، کارکردها و فعالیت‌های مدرسه و امکانات و تجهیزات آموزشی اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر اینکه در استان با کمبود مربی در مدارس به‌خصوص مربیان پرورشی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مواجه هستیم و متأسفانه اجازه استخدام نداریم، ادامه داد: چند سال گذشته مسئولان سند خیانت بار ۲۰۳۰ را امضا کردند که نشاط و شادابی را به شکل دیگری تعریف می‌کرد، ولی امروز با استفاده از رویکردهای قرآنی و مفاهیم و تعابیر معنوی، پویایی و سرزنده بودن را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنیم.

وی به دو گونه آسیب آشکار و پنهان که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش کلید فتح آینده است و دانش‌آموزان هم برای آینده تربیت می‌شوند که این تربیت در مدرسه به شکل اجتماعی بوده و با سیاست‌های فرهنگی اجتماعی کشور همخوانی دارد.

نظری پرداختن به بهداشت روانی را از شاخص‌های مهم تربیتی و آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی از قبیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی، بسیج دانش‌آموزی، هلال‌احمر، سازمان دانش‌آموزی و دیگر تشکل‌ها محلی خوبی برای هم‌اندیشی دانش‌آموزان است که تفکرهای جمعی و روحیه مشارکت‌پذیری آنها را بالا می‌برد.

وی بومی‌سازی هویت‌ملی با استفاده از شخصیت‌های سرشناس، مفاخر و نمادهای استان گلستان را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استان گلستان عنوان کرد و گفت: با استفاده از مربیان زبده، مهارت‌های زندگی با برگزاری کارگاه‌ها به دختران و پسران آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان برنامه‌های هدایتی و بهبود را دو روش اجرای برنامه‌های پیشگیری برشمرد و تصریح کرد: بالغ بر ۶ هزار و ۹۵۳ دانش‌آموز فرزند طلاق در استان گلستان در حال تحصیل هستند که تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری قرار دارند.

وی از طرح توانمندسازی همزمان دانش‌آموزان متوسطه اول و توانمندسازی دانش‌آموزان و والدین متوسطه دوم به عنوان دیگر طرح‌های در دست اجرای آموزش و پرورش استان سخن گفت و اضافه کرد: طرح تشکیل کانون یاری‌گران زندگی در هزار و ۳۱۳ آموزشگاه اقصی نقاط استان در حال اجراست.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 58519

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر