جنگل های مازندران در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران گفت: حدود ۳۲ هزار متر مربع از سطح جنگل شهرستان‌های کلاردشت، چالوس و کجور نوشهر در آتش سوخت.

جنگل های مازندران در آتش سوخت

ایرنا نوشت: مسعود ملکی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران گفت: آتش سوزی عصر امروز در عرصه‌های جنگلی "پلت چشمه " کلاردشت به گستره حدود هزار مترمربع، حدود سه هکتار در عرصه جنگلی "اجو " شهرستان چالوس و حدود هزار متر مربع هم در کدیر سر بخش کجور نوشهر رخ داده بود و در مجموع حدود ۳۲ هزار متر مربع از سطح این جنگل ها در آتش سوخت.

وی بیان داشت: با گزارش به موقع مردم حوالی این نقاط دچار آتش سوزی و همچنین حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره کل و مردم این آتش سوزی پس از سه تا پنج ساعت مهار و خاموش شد و اگرچه به گونه‌های بلوط، ممرز در این عرصه‌های جنگلی خسارت زد، اما نوع آتش سوزی سطحی بوده است.

وی با اشاره وزش باد‌های گرم در این نقاط و قرار گرفتن در فصل خزان پاییزی خاطرنشان کرد: هرچند به نظر می‌رسد عامل وقوع این سه فقره آتش سوزی انسانی بوده است، اما این شرایط هم کمک کرد تا سطح عرصه آتش سوزی افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر گفت: هم اینک تمامی نیرو‌های یگان حفاظتی این اداره کل به به خاطر احتمال آتش سوزی در جنگل‌های منطقه در آماده باش کامل بسر می‌برند.

به گزارش اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر وسعت آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی زیرپوشش این اداره کل در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۶۹ درصد کاهش یافت.

استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.

شهرستان‌های نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت واقع در غرب مازندران زیرمجموعه منابع طبیعی منطقه نوشهر هستند.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل‌های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56152

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر