تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس | بساط پیمانکاران برای همیشه برچیده شود

عضو کارگری شورای عالی کار درباره تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس توضیحاتی داد.

تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس | بساط پیمانکاران برای همیشه برچیده شود

شامگاه دوازدهم دیماه، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بعد از چندماه انتظار بالاخره در کمیسیون اجتماعی مجلس شورا به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: تصویب دوفوریتی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس | ساماندهی کارکنان منوط به ثبت شناسه نیست

علی خدایی عضو کارگری شورایعالی کار در این رابطه با تاکید بر ضرورت تصویب هرچه سریع‌تر طرح گفت: طبق اطلاعات دریافتی، طرح کمیسیون اجتماعی شمول بالایی دارد و نیروهای تمام نهادها از جمله وزارت نیرو و مخابرات را دربرمی‌گیرد. ما انتظار داریم این طرح هرچه زودتر در صحن علنی مجلس طرح و به تصویب نهایی برسد.

به گفته خدایی، طرح بایستی به سرعت و با فوریت بالا در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و سپس در شورای نگهبان به تایید و تصویب نهایی برسد.

خدایی با تاکید بر اینکه «اجرای این طرح باید منجر به حذف پیمانکاران و واسطه‌ها شود و تمام نیروهای شاغل در مشاغل مستمر، قرارداد دائم و مستقیم شوند» اضافه می‌کند: برخلاف آنچه برخی در لایه‌های مدیریتی دولت و سازمان امور استخدامی ادعا می‌کنند، این طرح به هیچ وجه بار مالی دارد؛ در عین حال با حذف دست‌های واسطه، موجب چابک‌سازی و کاهش چشمگیر هزینه‌های دولت می‌شود و از هدررفتِ بیت‌المال جلوگیری می‌کند.

عضو کارگری شورایعالی کار ضمن اشاره به هزاران کارگر نهادهای عمومی و دولتی که با بیم و امید در انتظار تصویب این طرح هستند؛ از نمایندگان مجلس درخواست می‌کند به سرعت و با قاطعیت به طرح ساماندهی رای بدهند و به گونه‌ای عمل کنند که قبل از پایان سال جاری، شاهد ابلاغ آن باشیم؛ او در پایان تاکید می‌کند: ما انتظار داریم تا پایان سال، بساط پیمانکاران برای همیشه برچیده شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5613

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • نورمحمد دشتی

        حذف پیمانکار

      • ترابی

        خدا پدر و مادر مسعولان زحمت کش که به فکر قشر ضعیف هستند بیامرزه

      • ایرانی

        حذف پیمانکاران،،، حذف دلالان و حذف رانت است.
        مستقیم زیرنظر دولت.
        تأمین امنیت شغلی...

      • ناشناس

        خدا خیرتون بده ما بعد از خدا امیدمون نمایندگان مردمی مجلس است ما چیزی زیادی نمی خوایم فقط حق خودمون و خانواده‌هامونو را می خواهیم تو این گرونی

      • ناشناس

        سلام یکی جواب بده خدایش واقعا پیمانکاری حذف میشه کسانی سابقه ده سال به بالا دارن یا کلا همه تبدیل وضعیت میشن و آزمون برای کسانی که پنج سال به بالا هستن نیاز نیست اما خیلی ادارات میگن ن باید امتحان بدین خب تو این طرح گفته شده کسانی ده سال سابقه یعنی پنجاه امتیاز و با نمره خودشون میارن قبول هستن خب مسعول این سایت یا یکی بیاد جواب بده واقعا سرکاری نیست چون خیلی گزشت هی این هفته اون هفته داره میشه پس کی شده واسه ما کارگرها یه آرزو بخدا امنیت شغلی نیست راحت یکی حذف میشه مهم نیست چقدر سابقه کار داشته باشی حقوق پنج ملیون با این گرونی بچه من خودم هر ماه میگه کی برام دو چرخه می‌خری خب یکی هم حقوقش یازده ملیون با این تورم یازده حقوق بگیری کفاف زندگی می‌کنه خدا خودش به داد قشر کارگر برسه هی میگن تورم اینقدر زیر ده ملیون نباید کسی حقوق زیر ده بگیره

      ارسال نظر