جزئیات ممنوعیت تردد در سواحل خلیج فارس

کارشناس هواشناسی هرمزگان توصیه کرد از رفت‌وآمد شناورهای سبک و نیمه سنگین جلوگیری شود و تمهیدات لازم برای رفت‌وآمد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری صورت پذیرد. باد نسبتاً شدید شمال غربی تا ظهر دوشنبه (۳۰ آبان) در جزایر غربی استان تداوم دارد.

جزئیات ممنوعیت تردد در سواحل خلیج فارس

تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین در سواحل خلیج فارس به دلیل مساعد نبودن شرایط جوی ممنوع شد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: از ساعات ظهر وزش باد نسبتاً شدید (شمال غربی- جنوب غربی) در جزایر غربی استان (کیش و لاوان) و همچنین غرب تنگه هرمز باعث مواج شدن دریا می‌شود.

به گفته مرضیه سی سی پور، سرعت باد در مناطق فراساحل جزایر غربی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی توصیه کرد از رفت و آمد شناورهای سبک و نیمه سنگین جلوگیری شود و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری صورت پذیرد. باد نسبتاً شدید شمال غربی تا ظهر دوشنبه (۳۰ آبان) در جزایر غربی استان تداوم دارد.

سی سی پور افزود: روز یکشنبه و دوشنبه با گذر موجی در برخی نقاط استان از جمله مناطق شرقی استان و نقاطی از تنگه هرمز افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی گفت: روز دوشنبه (۳۰ آبان) و سه شنبه (۱ آذر) با تغییر سوی باد در مناطق مرکزی و شرقی استان و همچنین تنگه هرمز وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی باعث گرد و خاک و مواج شدن تنگه هرمز می‌شود.

از لحاظ دمایی به تدریج در هفته جاری کاهش نسبی دمای کمینه در غالب مناطق مورد انتظار است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54513

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر