دز سوم واکسن کرونا را نزنید اومیکرون دو هفته بعد ۸۰میلیون ایرانی را گرفتار می‌کند

اگر دز سوم واکسیناسیون عمومی کشور به سرعت انجام نشود باید منتظر این باشیم که اومیکرون کل کشور را درگیر کند.

دز سوم واکسن کرونا را نزنید اومیکرون دو هفته بعد ۸۰میلیون ایرانی را گرفتار می‌کند

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا می‌گوید امروز منظور از تکمیل واکسیناسیون تزریق دز سوم واکسن کرونا است.

حمیدرضا جماعتی در گفت و گو با بخش خبری ۲۱ گفت: امروز منظور از تکمیل واکسیناسیون تنها تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا نیست بلکه مردم باید دز سوم واکسن را هم تزریق کنند.

وی ادامه داد: اگر دز سوم واکسیناسیون عمومی کشور به سرعت انجام نشود باید منتظر این باشیم که اومیکرون کل کشور را درگیر کند.

جماعتی تاکید کرد: شیوع اومیکرون به گونه‌ای است که اگر یک نفر وارد کشور شده باشد دو هفته طول می کشد تا کل جمعیت مبتلا به این سویه شود.

دبیر کمیته علمی کشوری ادامه داد: به همین جهت به مردم توصیه می کنم که به رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان اهمیت دهند و دز سوم واکسن را حتما بزنند.

وی درباره کرونای ترکیبی که به دلمیکرون معروف شده هم توضیح داد: در بحث سویه جدید که به دلمیکرون معروف شده هیچ سند رسمی از سازمان بهداشت جهانی و یا مجامع علمی معتبر دریافت نکرده ایم بنابراین تایید نمی کنیم که چنین سویه ای وجود داشته باشد اما این موضوع همچنان مطرح است که اگر ویروس دلتا و اومیکرون در جامعه در گردش باشد احتمال اینکه گروه‌های پرخطر و افراد واکسینه نشده مبتلا به دلمیکرون شود به لحاظ علمی وجود دارد اما ثابت شده نیست و در حال حاضر ما چنین نگرانی نداریم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5401

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر