جزئیات ساماندهی مدارس و مزایده املاک آموزش و پرورش اعلام شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش درباره آخرین وضعیت ساماندهی املاک مازاد در وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات ساماندهی مدارس و مزایده املاک آموزش و پرورش اعلام شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش از رایزنی و تلاش برای حل مشکل ۲۰۰ مدرسه قلع و قمعی در سطح کشور خبر داد و جزئیاتی از ساماندهی املاک مازاد در آموزش‌ و پرورش را اعلام کرد.

قاسم احمدی لاشکی درباره وضعیت مدارس قلع و قمعی، استیجاری و دارای مشکل در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: مدارس استیجاری و قلع و قمعی داریم، اما با تفاهم‌هایی با دستگاه‌ها و اشخاص طرف حساب، در حال کاهش این مدارس هستیم.

وی افزود: حدود ۲۰۰ ملک دچار مشکل در سطح کشور داریم و کارهایی را برای رفع و رجوع مشکلات مربوط، شروع کرده‌ایم. البته به نسبت ۱۲۲ هزار مدرسه‌ای که داریم آمار بالایی نیست اما همین را هم در تلاشیم که به حداقل برسانیم تا دغدغه این تعداد از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان نیز مرتفع شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت ساماندهی املاک مازاد در وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: باید مطابق آنچه در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است ۶۰۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد حاصل شود که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

احمدی افزود: سهم استان‌ها در این باره مشخص شده است. دراینجا منظور از املاک مازاد صرفاً مدارس نیستند، بلکه ممکن است فضاهای رفاهی و اداری داشته باشیم که مازاد مانده و استفاده نمی‌شوند. برخی ممکن است کلنگی باشند؛ برخی هم ممکن است ساختمان نباشند و اراضی باشند.

وی با بیان اینکه اگر قرار است این املاک را به مزایده بگذاریم لذا باید بر اساس موازین قانونی انجام شود، درباره امکان تهاتر این دارایی‌ها گفت: مجوز قانونی برای تهاتر نداریم و از مجلس درخواست کرده‌ایم که کمک کنند بتوانیم تهاتر انجام دهیم./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53052

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر