برنامه آموزش و پرورش برای معلمان در مدارس سما مشخص شد

المدرسی گفت: ما از معلم کار تخصصی ورزش نمی‌خواهیم، ولی می‌خواهیم در ساعت زیستی و بدنی اطلاعات کامل را داشته باشد و یک ساعت ویژه این موضوع با دانش آموز ما وارد بحث شود.

برنامه آموزش و پرورش برای معلمان در مدارس سما مشخص شد

سید علی المدرسی، معاون آموزش‌های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نشست شورای عالی نظارت مدارس سما با رئیس دانشگاه آزاد استان و مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: با پشتوانه قوی دانشگاه آزاد اسلامی، همه این تلاش‌ها در سال‌های گذشته به بخشنامه ساماندهی مدارس سما و تغییر نوع نگاه به معلم ختم می‌شود.

او تصریح کرد: صرف اینکه ما باید معلم را یک ابزار ببینیم تمام شده است بلکه معلم خود یک معاون پرورشی و هم معاون اجرایی است و باید کار آموزشی و هم کار تربیتی انجام دهد.

به گفته او اگر بخواهیم کار پرورشی را صرفا در معاونت پرورشی ممیز کنیم قطعا نتیجه آن  وضعیت امروز کشور می‌شود که مشاهده می‌کنیم، ولی خود معلم در این طرح دغدغه پرورشی هم می‌تواند داشته باشد.

المدرسی افزود: یعنی ما از معلم کار تخصصی ورزش نمی‌خواهیم، ولی می‌خواهیم در ساعت زیستی و بدنی اطلاعات کامل را داشته باشد و یک ساعت ویژه این موضوع با دانش آموز ما وارد بحث شود.

المدرسی، ورود معلمان به میاحث تربیتی را بر اساس سند تحولی مدارس سما ضروری خواند و اظهار امیدواری کرد: با پشتوانه دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت علمی متخصص و دانش بالایی که در آنجا و در نیرو‌های خودمان و نیرو‌های بازنشسته آموزش و پرورش داریم ما را به جلو هم حرکت می‌دهد و به خاطر همین مدارس سما می‌تواند با برند مدرسه زندگی کار خود را ادامه می‌دهد و انشالله بتواند به اهداف عالیه هم برسد.

او در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: در مدارس سمای سطح استان ۱۴ مدرسه ابتدایی داریم که دارای ۱۴ مدیر، ۳۸ معاون، ۱۴ خدمتگزار و ۱۵۲ معلم تمام وقت و ۶۳ فوق برنامه و ساعتی فعالیت دارند و نیز تعداد ۹ مدرسه متوسطه و هنرستان سما در استان وجود دارد که جمعا ۴۱۳۰ دانش آموز را آموزش می‌دهند.

امسال به لطف خدا و اعتماد مردم با رشد ۱۸ درصدی آمار رو به رو بوده این که رسالت ما را مضاعف می‌کند.

معاون آموزش‌های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، با تقدیر و تشکر از اقدامات آموزش و پرورش در خصوص معرفی معلمان به مدارس از همراهی و حمایت‌های انجام شده تقدیر کرد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50877

ارسال نظر