برنامه آموزش و پرورش برای آموزش‌ ضمن خدمت فرهنگیان

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: بحث آموزش‌‎های ضمن خدمت، اقدام ارزشمند دیگری است که پیش از این در وزارت آموزش و پرورش با قوت دنبال می‌شد، اما چند سالی است که دیگر خبری از آن نیست، لذا توجه به این موضوع مهم مجدد باید صورت گیرد، چرا که دارای آثار و برکات ارزشمندی است و باید با برنامه پیش برود.

برنامه آموزش و پرورش برای آموزش‌ ضمن خدمت فرهنگیان

آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش وپرورش موضوع مهمی است که طی سه چهار دهه اخیر هرگز از آن غافل نبوده‌‎ام و همیشه نسبت به آن دغددغه داشته‌ام.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز یک جنگ ترکیبی تمام عیار و بی‌‎سابقه علیه نظام اسلامی به راه افتاده است و اگر حجم ابزارهای به کار گرفته شده را مدنظر قرار دهیم، مشخص می‌شود در عرصه‌‎های مختلف آنطور که بایسته است به وظایف خود عمل نکرده‌ایم و نمونه آن، کمک رسانی و خدمت به آموزش و پرورش است که به درستی انجام نشده و شاهد ضعف‌‎هایی از سر عدم شناخت هستیم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: وقتی موضوع یا مسئله‌‎ای را خوب بشناسیم، وقتی آموزش و پرورش و رسالت آن را خوب بشناسیم و نسبت به آن شناخت پیدا کنیم، در واقع بهترین سرمایه گذاری را برای آن انجام می‌دهیم و این ضعف در سرمایه گذار ناشی از عدم شناخت این دستگاه عظیم و گسترده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ذهن خوانی و ضمیرخوانی باید در آموزش و پرورش صورت گیرد، اظهار کرد: یک اتفاق مهمی که می‌‎تواند در آموزش و پرورش صورت گیرد، ضمیرخوانی دانش آموزان است، منظور رصد سطحی نیست، بلکه رصد عمیق و تحلیلی از موضوعات مختلف است که باید در متن آموزش و پرورش صورت بگیرد. وقتی این شناخت صورت بگیرد، سپس خواهیم فهمید چه چیزی را از آموزش و پرورش باید بخواهیم و او رسالتش چیست؟ آموزش و پرورش بر روی شناخت ریشه‌‎ای مسائل باید ورود کند.

مدیرحوزه‌‎های علمیه بیان کرد: بحث تربیت مدیر و مدیرسازی نکته حائز اهمیت دیگری است که باید از سوی ستاد همکاری‎های حوزه و آموزش و پرورش مورد توجه قرارگیرد و این از مسائل اصلی ستاد است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: بحث آموزش‌‎های ضمن خدمت، اقدام ارزشمند دیگری است که پیش از این در وزارت آموزش و پرورش با قوت دنبال می‌شد، اما چند سالی است که دیگر خبری از آن نیست، لذا توجه به این موضوع مهم مجدد باید صورت گیرد، چرا که دارای آثار و برکات ارزشمندی است و باید با برنامه پیش برود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، آیت الله اعرافی تصریح کرد: باید در دوره جدید، نظام مشاوره، دانشی، علمی و معرفتی در آموزش و پرورش با همکاری حوزه‌‎های علمیه رنگ و بوی متنوع و تازه‌تری به خود بگیرد و همراه با برنامه‌های با نشاطی که دوستان گزارش آن را ارائه کردند، خروجی مؤثری را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 51740

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر