جزئیات تغییر نوع بیمه‌ شاغلان مشخص شد

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که بیمه حدود ۵۰۰ هزار نفر از افراد مانند کارگران فصلی از تامین اجتماعی به سلامت و بالعکس به دلیل تغییر شغل عوض شده است. احتمالا همین آمار در ایامی از سال، تحت پوشش بیمه همگانی قرار نگرفته‌اند.

جزئیات تغییر نوع بیمه‌ شاغلان مشخص شد

در چند روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه تعداد افراد بیمه نشده در کشور حدود ۱۰ درصد، یعنی هشت و نیم میلیون نفر است. در صورتی که بیمه سلامت آمار و ارقام افراد فاقد بیمه را بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر گزارش کرده است.

حنانه حاج‌محمودی گفت: بر اساس قانون بودجه افراد بدون مراجعه به سازمان های مرتبط باید تحت پوشش بیمه همگانی قرار بگیرند که این موضوع در خصوص بیمه سلامت انجام شده است. احتمالا به خاطر عدم مراجعه، افراد بدون اطلاع خود، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

به گفته وی بر اساس قانون بودجه در سال جاری سه دهک پایین جامعه با جمعیتی حدود شش میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.بخشی از این افراد به تازگی تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفته اند که به صورت پیامکی به شماره تلفنشان پیام ارسال شده و این موضوع اعلام شده است.

او گفت: بررسی‌ها نشان می دهند که ۸۱ میلیون نفر از جمعیت کشور، تحت پوشش بیمه همگانی سلامت و سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند. در صورت مراجعه به پزشک یا بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی افراد تحت پوشش بیمه سلامت متوجه این موضوع خواهند شد.

حاج‌محمودی تصریح کرد: در حال حاضر حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح هستند که اطلاعات آن ها بر اساس قانون در اختیار خود این سازمان است.

به گفته وی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که بیمه حدود ۵۰۰ هزار نفر از افراد مانند کارگران فصلی از تامین اجتماعی به سلامت و بالعکس به دلیل تغییر شغل عوض شده است. احتمالا همین آمار در ایامی از سال، تحت پوشش بیمه همگانی قرار نگرفته‌اند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50690

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر