مجلس با موضوع رتبه‌ بندی معلمان صادقانه برخورد نکرد | نحوه رسیدن به رتبه‌ها کامل نیست

یک نماینده سابق مجلس گفت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات باید صادقانه با معلمان و فرهنگیان درباره رتبه‌بندی صحبت می‌کرد.

مجلس با موضوع رتبه‌ بندی معلمان صادقانه برخورد نکرد | نحوه رسیدن به رتبه‌ها کامل نیست

یک عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با موضوع رتبه‌بندی معلمان صادقانه برخورد نکرد و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات باید صادقانه با این قشر صحبت می‌کرد.

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع مجلس با موضوع رتبه‌بندی معلمان صادقانه برخورد نکرد و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات باید صادقانه با معلمان صحبت می‌کرد. اول اعلام کردند برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان اختصاص داده‌اند و بعد رقم آن را به ۱۲ هزار میلیارد تومان تقلیل دادند و سرانجام گفتند که بودجه خاصی نمی‌توانیم برای این طرح اختصاص دهیم که این امر سبب شد اعتماد جامعه بزرگ فرهنگیان از مجلس سلب شود. معلمان این‌گونه نیستند که شرایط کشور و کسری بودجه دولت را درک نکنند، اما وقتی مسئولان مربوط ضدونقیض صحبت می‌کنند اعتماد که سرمایه بزرگ اجتماعی محسوب مشود از دست می‌رود.

این عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: جامعه معلمان به دنبال حق و حقوق قانونی خود هستند و اهداف سیاسی ندارند.

او گفت: علاوه بر مشکل بودجه که سد راه تصویب اصولی طرح رتبه‌بندی معلمان شده است نحوه رسیدن به رتبه‌ها نیز کامل نیست. وقتی اعلام می‌کنند که کارمندان ادارات آموزش و پرورش شامل طرح رتبه‌بندی نمی‌شوند و فقط معلمان رتبه‌بندی می‌شوند طبیعی است که کارمندان ادارات این وزارتخانه دلسرد شوند که ضرر آن در چشم نظام تعلیم و تربیت می‌رود. این تبعیض‌ها سبب شد که شورای نگهبان طرح رتبه‌بندی معلمان را برگرداند. با برگشت قانون از شورای نگهبان به مجلس باید در این زمینه فکر اساسی شود و از نظرات معلمان بهره گرفته شود.

این عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وزیر آموزش و پرورش که خود دستی در بودجه نویسی دارد باید با بدنه معلمان رایزنی کند و برنامه زمان‌بندی مشخص برای حل مشکل رتبه‌بندی معلمان معین کند و قول دهد که این مسئله را حل می‌کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5062

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر