برنامه آموزش و پرورش برای حذف کنکور

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایعه دریافت تسهیلات یک میلیارد و 500 میلیون تومانی توسط وی از شرکت ملی مس ایران افزود: حتی یک ریال وام نگرفتم و نخواهم گرفت.

برنامه آموزش و پرورش برای حذف کنکور

 نماینده مردم کرمان در مجلس، گفت: حذف کنکور سیاست کشور و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وزرات آموزش و پرورش هیچ وقت برنامه‌ای برای این مهم نداشته است.

 محمدمهدی زاهدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و امروز رسالت آحاد جامعه به‌ویژه نخبگان جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اینکه بر همگان واضح است که در فضای خفقان قبل از انقلاب ما در دانشگاه امکان صحبت کردن نداشتیم و اصلاً نمی‌توانستیم راجع به حکومت حرف بزنیم، گفت: اما امروز فضای گفتمان در همه جا و به‌ویژه در دانشگاه‌های ما فراهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب فقط در چند شهر بزرگ دانشگاه وجود داشت و پزشکان ما از کشورهای هندوستان و بنگلادش بودند، افزود: امروز شاهد هستیم که مردم سایر کشورها نیز برای درمان به کشور ما سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز اقتدار نظامی کشور به جایی رسیده است که از سایر کشورها درخواست خرید تجهیزات نظامی از کشور ما دارند، افزود: این در حالی است که در دوران دفاع مقدس ما حتی سلاح اولیه جنگی نداشتیم.

زاهدی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در حوزه جهاد تبیین به عهده دارند، چرا که نوجوان و جوان ما که به خیابان می‌آید، گذشته کشور را نمی‌داند و باید به نسل جوان ما آگاهی بخشی شود، ادامه داد: از جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری غفلت شده است.

یک ریال وام از شرکت ملی مس ایران نگرفتم

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایعه دریافت تسهیلات یک میلیارد و 500 میلیون تومانی توسط وی از شرکت ملی مس ایران افزود: حتی یک ریال وام نگرفتم و نخواهم گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت ملی مس به تمام نمایندگان مجلس یک امتیاز وام از بانک رسالت اختصاص داده که این امتیاز را ما در اختیار مراجعه کنندگانی قرار می‌دهیم که مشکلات دارند، گفت: این امتیاز وام قرض‌الحسنه است و در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه نمایندگان در جهت رفع مشکلات استان اتفاق نظر دارند و البته اختلاف سلیقه‌هایی نیز وجود دارد، بیان کرد: بحران آب در استان را همه نمایندگان با جدیت پیگیری می‌کنند و دغدغه همه نمایندگان است.

وجود اتباع بیگانه یک چالش اساسی برای استان کرمان

زاهدی با بیان اینکه وجود اتباع بیگانه در استان کرمان یک چالش اساسی برای استان است و تا رسیدن به نتیجه نهایی آن را پیگیری خواهیم کرد، گفت: استان کرمان مشکل کمبود پرستار دارد و دلایل آن هم زیاد است که پیگیری کرده‌ایم و از جمله آن می‌توان به حقوق پرستاران اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت رشته پرستاری در دانشگاه‌ها را از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیگیری کردیم، افزود: این کار آغاز شده و امیدوار هستیم در سال‌های آینده این مشکل برطرف شود.

رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون مهدویت مجلس در این دوره از مجلس تشکیل شد و اصرار سایر نمایندگان بود که من مسئولیت آن را بر عهده بگیرم، ادامه داد: مهدویت موضوع روز جامعه ما است و ما در دوران غیبت حضرت آقا وظایفی داریم که در تمام شئون زندگی ما باید ساری و جاری شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این فراکسیون بیان کرد: تاکنون کارهای خوبی را فراکسیون مهدویت پیگیری کرده و جریان‌سازی شده است که امیدوار هستیم در سال‌های آینده نتیجه لازم را بگیریم.

آخرین وضعیت پتروشیمی کرمان

زاهدی به آخرین وضعیت پتروشیمی کرمان نیز اشاره کرد و گفت: انتقال آب به استان کرمان از خلیج فارس انجام شده و اجرای این پروژه مشکل کمبود آب ندارد، اما بانک پاسارگاد که سهامدار اصلی پروژه پتروشیمی کرمان است، همکاری نکرد و چند سال کار را معطل گذاشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان زیادی وجود دارد که سهامدار این پروژه شوند، ادامه داد: باید بانک پاسارگاد خلع ید شده و سرمایه‌گذار جدید انتخاب شود، البته استاندار کرمان نیز پای کار است و در این زمینه جلساتی در تهران نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی در برنامه است، گفت: برای خلع ید سرمایه‌گذار مراحلی باید طی شود که از جمله آن پس گرفتن زمین است؛ تمام استانداران وقت کرمان از رزم‌حسینی تا کنون پیگیر این پروژه هستند و امیدوار هستیم که به‌زودی به نتیجه برسد.

ثروت استان کرمان در راستای توسعه استان و بهبود معیشت مردم

زاهدی با بیان اینکه کرمان جزو استان‌های ثروتمند کشور است، اما از این ثروت در راستای توسعه استان و بهبود معیشت مردم استفاده نشده است، افزود: عدم سیاست‌گذاری صحیح در کشور به صورت عام در حوزه عدالت اجتماعی و در حوزه خاص در استان کرمان باعث عدم توازن شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان مهمترین معادن مس و سنگ آهن را در کشور و در سطح دنیا دارد، گفت: متاسفانه در سال‌های قبل فقط خام فروشی شده و تازه در حال تکمیل زنجیره در استان هستیم که قطعاً عقب‌ماندگی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های کلان در سطح کشور انجام می‌شود و متاسفانه ظرفیت منطقه‌ای در سیاست‌گذاری‌های گذشته دیده نشده است، ادامه داد: خوشبختانه در دهه گذشته توسعه فولادی استان در دستور کار قرار گرفت که امروز ثمرات آن را می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه حذف کنکور سیاست کشور است و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است، بیان کرد: محور حذف کنکور وزارت آموزش و پرورش و آزمون‌های استانداردی است از سه سال آخر دبیرستان باید جایگزین کنکور شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حذف کنکور وزارت آموزش و پرورش باید همت کند، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش هیچ وقت برنامه‌ای برای این مهم نداشته است.

صف ناآگاهان را باید از صف براندازان نظام جدا کرد

وی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر صف ناآگاهان را باید از صف براندازان نظام جدا کرد، افزود: حضور بچه دبستانی‌ها و دبیرستانی‌ها در اغتشاشات نتیجه عدم روشنگری و آگاهی بخشی در جامعه است و متاسفانه تعطیلی مدارس در دو سال کرونا و استفاده بدون هیچ قید و بند دانش‌آموزان از فضای مجازی نیز به آن دامن زد و دشمن از این موضوع استفاده کرد.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49047

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر