این افراد حتما واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

واکسن آنفلوانزا به این علت که حاوی ویروس زنده نیست، عارضه جدی برای هیچ کس حتی بیماران پیوندی و نقص سیستم ایمنی ایجاد نمی‌کند بلکه فقط از ابتلا به نوع شدید بیماری جلوگیری می‌کند.

این افراد حتما واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت واکسن آنفلوانزا برای همه افراد جامعه به ویژه گروه‌های پرخطر ضرورت دارد.

حمید رضا نادری عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت واکسن آنفلوانزا برای همه افراد جامعه لازم است و این موضوع برای گروه‌های پر خطر از جمله مادران باردار، سالمندان، بیماران زمینه‌ای و نقص ایمنی به عنوان ضرورت مطرح محسوب می‌شود.

او با بیان این که هنوز زمان برای دریافت واکسن آنفلوانزا باقی است افزود: هم اکنون بهترین زمان برای دریافت واکسن است، زیرا هنوز شاهد اپیدمی این بیماری نیستیم، اما در صورت اپیدمی این بیماری و جهش ویروس، افراد در معرض خطر باید ایمنی کافی را برای مقابله با بیماری داشته باشند.

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از زمان دریافت واکسن آنفلوانزا ۱۰ روز تا دو هفته زمان لازم است تا بدن ایمنی لازم را به دست بیاورد بنابراین هم اکنون بهترین زمان دریافت واکسن آنفلوانزا است.

حمید رضا نادری بیان کرد: بیماری آنفلوانزا از ابتدای فصل پاییز آغاز شده است و در فصل زمستان بیشتر شیوع پیدا می‌کند بنابراین چه بیماری کووید شیوع داشته و چه شرایط عادی لحاظ کرونایی باشد، ضرورت دارد واکسن آنفلوانزا دریافت شود.

او با اشاره به اینکه تفاوت چندانی بین انواع واکسن آنفلوانزا نیست تصریح کرد: واکسن آنفلوانزا به این علت که حاوی ویروس زنده نیست، عارضه جدی برای هیچ کس حتی بیماران پیوندی و نقص سیستم ایمنی ایجاد نمی‌کند بلکه فقط از ابتلا به نوع شدید بیماری جلوگیری می‌کند.

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: واکسن آنفلوانزا در افراد تب‌دار و مبتلا به بیماری ویروسی از جمله سرماخوردگی باعث تشدید عوارض می‌شود و فقط به شکل درد بیشتر در ناحیه دست و یا تب طولانی‌تر بروز می‌کند و باعث عوارض ریوی نمی‌شود. بنابراین بهتر است عموم مردم واکسن آنفلوانزا را در شرایطی که مبتلا به بیماری ویروسی نیستند، دریافت کنند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48596

ارسال نظر